RAM 1500 Diesel Forum banner
21 - 40 of 127 Posts
Ik heb geen verlengde FCA-garantie. Het brandstoffilter heeft pas ongeveer 3.000 mijl erop zitten.

Ik wilde ook melden dat mijn MPG ongeveer 3 mpg is gedaald nadat het controlelampje van de motor aanging. Misschien komt dit door een slechte injector. Ik weet het niet, maar het is me vanochtend en de hele dag opgevallen.

Mijn controlelampje van de motor brandt nog steeds.

Ik neem aan dat ik deze week wel tijd zal vinden om ermee naar de dealer te gaan.

Vreemde thread, aangezien de OP nooit terugkwam om de resultaten af te ronden na zijn terugkeer van de code. Heeft een nieuw leven gekregen.

Zal de herdershond terugkomen? Blijf kijken.

Vreemde draad, aangezien de OP nooit terugkwam om de resultaten af te ronden na zijn terugkeer van de code. Heeft een nieuw leven gekregen.

Zal de herdershond terugkomen? Blijf kijken.
Even ter info: een vriend heeft de code gisteravond gewist. Hij heeft een apparaat (codelezer) van Snap On Tools. Ik wil kijken of hij terugkomt zonder een dag te verliezen bij mijn servicedealer.

Het interessante voor mij is dat ik meteen ongeveer 1 1/2 mpg terugkreeg van het verlies van 3 mpg.

Discussion starter · #24 · (Edited)
Nou, het lijkt erop dat mijn ecodiesel een citroen is, of mijn lokale dealer weet niet wat ze doen! Hij is twee keer naar de garage geweest voor de P026C-code, de eerste keer hebben ze de injectiepomp en een paar brandstofleidingen vervangen. Ging 80 mijl mee en toen kwam de code weer. De tweede keer hebben ze er 2,5 weken mee zitten rommelen om uiteindelijk te zeggen dat het de brandstoffilter was. Ik had net een nieuwe OEM-brandstoffilter erop gezet, 500 mijl voordat de eerste code verscheen. Ging terug voor een brandstoflek omdat ze verzuimd hadden een leiding goed aan te draaien en er diesel lekte. Ging ongeveer 1,5 maand mee, geen problemen. Twee donderdagen geleden maakte ik een kleine rit van 130 mijl naar een dierentuin en mijn oliekoeler ontplofte, bedenk dat ik pas 33.000 mijl met deze truck heb gereden! Heb hem laten slepen, 1 week later kreeg ik mijn truck terug. Reed er 35 mijl mee en kreeg een waarschuwing voor de gashendel en ging in de noodloop! WTF! Gereset om te zien of hij terug zou komen. Gewist en kwam niet terug. Reed met de truck naar PA voor het Memorial Day-weekend, en vanmorgen kwam de P026C-code weer. Ik sta op het punt hem van de verdomde klif te rijden!

Het spijt me te horen over je problemen, Chuck. Hopelijk kunnen we iemand vinden die weet hoe het echt te repareren. Heb je ook wat MPG op het display laten vallen?

Sinds gisterochtend staat de CEL van mijn vrachtwagen weer aan. Dezelfde P026C.

Nou, het lijkt erop dat mijn ecodiesel een citroen is, of mijn lokale dealer weet niet wat ze doen! Hij is twee keer naar de garage geweest voor de P026C-code, de eerste keer hebben ze de injectiepomp en een paar brandstofleidingen vervangen. Ging 80 mijl mee en toen kwam de code weer. De tweede keer hebben ze er 2,5 weken mee zitten rommelen om uiteindelijk te zeggen dat het de brandstoffilter was. Ik had net een nieuwe OEM-brandstoffilter geplaatst, 500 mijl voordat de eerste code verscheen. Ging terug voor een brandstoflek omdat ze er niet in geslaagd waren een leiding goed vast te draaien en er diesel lekte. Ging ongeveer 1,5 maand mee, geen problemen. Twee donderdagen geleden maakte ik een kleine rit van 130 mijl naar een dierentuin en mijn oliekoeler ontplofte, bedenk dat ik pas 33.000 mijl op deze truck heb! Heb hem laten slepen, een week later kreeg ik mijn truck terug. Reed er 35 mijl mee en kreeg een waarschuwing voor de gasklepbediening en ging in de noodloop! WTF! Gereset om te zien of hij terug zou komen. Gewist en kwam niet terug. Reed met de truck naar PA voor het Memorial Day-weekend, en vanmorgen kwam de P026C-code weer. Ik sta op het punt hem van de verdomde klif te rijden!
Hoe hebben ze je oliekoelerprobleem opgelost? Ze hadden je motor moeten vervangen als er olie in je koelsysteem zat. Anderen hebben een nieuwe motor gekregen en dat zou naar mijn mening langer duren dan een week... Bedankt

Een update.

De afgelopen maand ben ik te druk geweest om naar de servicedealer te gaan in verband met de CEL en de code. Hij staat nu al iets meer dan een maand aan. Vandaag had ik haast en reed ik een stuk snelweg en reed ik veel agressiever met mijn vrachtwagen dan ik normaal doe. Daarmee bedoel ik dat ik het gaspedaal meerdere keren heb ingetrapt en het daar een korte tijd heb gehouden. Op een gegeven moment tijdens die rit verdween mijn CEL.

Ik zeg maar.

In ieder geval hoop ik hem ergens in juli naar de dealer te brengen om naar de injectoren te laten kijken.

Nog een update. Dus mijn CEL blijft branden voor dezelfde P026C-code. Maar ik kan hem een paar dagen wissen door gewoon een paar seconden hard te accelereren als mijn truck op temperatuur is. Hij gaat vanzelf uit, waar hij een paar dagen in die staat blijft en dan weer aangaat.

Ik probeer nog steeds om de komende weken naar mijn servicedealer te gaan. Ik heb mijn truck nodig voor mijn werk en ben bang om hem een paar dagen niet te hebben. Als ik me goed herinner, heb ik er 68.000 mijl op staan.

Nou, ik heb mijn vrachtwagen eind vorige week weggebracht om de P206C-code te laten diagnosticeren. Ze hebben de EGR-koeler vervangen onder de garantie van 100.000 mijl. Ze vonden wat natte roet aan één kant van het inlaatspruitstuk en Star Center adviseerde hen om de EGR-koeler te vervangen.

Ik heb mijn vrachtwagen vanmiddag opgehaald en binnen 10 mijl gooide hij de P206C-code opnieuw. Ik belde de servicedealer en informeerde hen en ze zeiden dat ze een plan zouden opstellen en contact met me zouden opnemen.

Ik zal terugkomen zodra ze de kans hebben gehad om ernaar te kijken en me te informeren over de volgende stappen.

Ik sta op 68K op de kilometerteller.

Mijn vrachtwagen staat al bijna twee weken bij de dealer voor deze code, wat langer is dan dat ik hem heb sinds ik hem kocht. Ik heb mijn brandstoffilter vervangen toen hij traag begon te worden op mijn eerste lange reis. Ik heb hem de maandag na dat weekend naar de dealer gebracht en ze hebben hem sindsdien. Tot nu toe hebben ze de turboslang, de O2-sensor en de turboslangen vervangen. Elke keer hebben ze met de vrachtwagen meer dan 50 mijl gereden om te zien of de CEL uitblijft, maar hij komt steeds terug. Vandaag belt de servicemanager me op om te vertellen dat ze niet weten wat ze hierna moeten doen en wachten op de instructies van Chrysler. Het kan nodig zijn om de Chrysler-servicetechnicus in te schakelen voor probleemoplossing. De servicemanager zei dat ze deze code nog niet vaak hebben gezien. Ik vroeg hem of ze het brandstofsysteem en de EGR hadden gecontroleerd, hij zei dat de code niet gerelateerd is aan een emissieprobleem, maar ik vraag me af hoe het zit met het brandstofsysteem. Heb mijn vrachtwagen CPO gekocht met 41.000 mijl. Ik twijfel zeker aan mijn keuze, want mijn 12 Hemi was een beest, getuned en had nooit een probleem...

Ik denk zeker dat het gerelateerd is aan het brandstofsysteem, maar ik ben niet zeker. Mogelijk injectoren en/of brandstofpomp.

Weet iemand hoe ik een kopie van deze Star-zaak kan verkrijgen?

Star - S1518000024

Blijkbaar staat er wat info in die betrekking heeft op deze code.

RamRZR - Welk jaar is je vrachtwagen?

Weet niet zeker of dit nuttig/toepasbaar is, maar ik vond het volgende op internet (dus het moet wel waar zijn.... LOL);

De motorcomputer (PCM) bewaakt het gebruik van DEF door het Reductant Catalyst System en zijn vermogen om NOx om te zetten in stikstof, kooldioxide en water. De PCM gebruikt een Reductant Quality Sensor om de prestaties van het Reductant-systeem te bewaken. Als de sensor een ongeloofwaardig signaal terugstuurt, wordt code P206C ingesteld.

Denk zeker dat het gerelateerd is aan het brandstofsysteem, maar ik ben niet zeker. Mogelijk injectoren en/of brandstofpomp.

Weet iemand hoe ik een kopie van deze Star-zaak kan verkrijgen?

Star - S1518000024

Blijkbaar staat er wat info in die betrekking heeft op deze code.

RamRZR - Wat is het bouwjaar van je vrachtwagen?
2015

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Mijn vrachtwagen staat al bijna twee weken bij de dealer voor deze code, wat langer is dan dat ik hem heb sinds ik hem kocht. Ik heb mijn brandstoffilter vervangen toen hij traag begon te worden op mijn eerste lange reis. Ik heb hem de maandag na dat weekend naar de dealer gebracht en ze hebben hem sindsdien. Tot nu toe hebben ze de turboslang, de O2-sensor en de turboslangen vervangen. Elke keer hebben ze met de vrachtwagen meer dan 50 mijl gereden om te zien of de CEL uitblijft, maar hij komt steeds terug. Vandaag belt de servicemanager me om te vertellen dat ze niet weten wat ze hierna moeten doen en wachten op de instructies van Chrysler. Het kan nodig zijn om de Chrysler-monteur ter plaatse in te schakelen voor probleemoplossing. De servicemanager zei dat ze deze code nog niet vaak hebben gezien. Ik vroeg hem of ze het brandstofsysteem en de EGR hadden gecontroleerd, hij zei dat de code niet gerelateerd is aan een emissieprobleem, maar ik vraag me af over het brandstofsysteem. Heb mijn vrachtwagen CPO gekocht met 41k mijl. Ik twijfel zeker aan mijn keuze, want mijn 12 Hemi was een beest, getuned en had nooit een probleem...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hebben ze de brandstoftank laten zakken en op vuil geĂŻnspecteerd? Is de brandstofdruk normaal voor of na de injectiepomp? Helaas is die code erg generiek, maar het feit dat het tot 50 mijl duurt om in te stellen, is iets om te overwegen. Het kan zelfs een defecte thermostaat zijn.

Ze zijn niet specifiek geworden over wat ze hebben en hebben alleen gecontroleerd wat ze tot nu toe hebben vervangen. De servicemanager verklaarde dat ze de procedure volgen die door Chrysler is beschreven en toen ik vrijdag belde, wachten ze nu op de Chrysler-servicemonteur om verder te troubleshooten. Geen update vandaag...

21 - 40 of 127 Posts