RAM 1500 Diesel Forum banner
121 - 140 of 151 Posts
Właśnie wymieniłem obie tylne poduszki powietrzne, ponieważ opadały na jedną stronę do odbojnika i jechały krzywo. Po ich zamontowaniu i naładowaniu układu, czy powinienem widzieć 175 psi na porcie testowym, gdy jest w trybie wejścia lub podniesiony w trybie normalnym? Miałem ciśnienie 175 w trybie normalnym, ale podczas obniżania do trybu wyjścia otrzymywałem błąd "mass air to high" i nie opadał.
 
Hej wszystkim,

Cieszę się, że znalazłem informacyjny wątek na ten temat. Po 5 latach kanadyjskich zim, w końcu zacząłem mieć straszne problemy z zawieszeniem pneumatycznym w mojej ciężarówce.

Na moim EVIC pojawił się komunikat:
„Wymagana natychmiastowa obsługa/naprawa zawieszenia pneumatycznego”.

Na szczęście ciężarówka wyrzuciła ten błąd podczas normalnej wysokości jazdy, więc nie mam problemu z obecną możliwością jazdy. Jednak gdy naciskam przyciski konsoli, nic się nie zmienia, a małe żółte diody LED nie migają. Jeżdżę na nim od 4 dni w normalnej wysokości jazdy i nie mam problemu.

Sprawdziłem bezpiecznik 20A, 40A i przekaźnik zawieszenia pneumatycznego w PDC, oba są dobre. Ciężarówka nie ma opadania ani pochylenia po żadnej stronie/narożniku.

Zeskanowałem ASCM za pomocą AlfaOBD i otrzymałem kody na zdjęciu. Wyczyściłem je i 2 kody zaworów zwrotnych natychmiast wróciły, ale kod ciśnienia wysokości jazdy nie pojawił się w ciągu ostatnich 4 dni.

Załączyłem zdjęcie kodów i dziennik AlfaOBD z ASCM.

Image

Image

Image

Image



Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
Po wielu badaniach w końcu to rozgryzłem. Okazało się, że to przerwany przewód idący do kompresora.

Image

Image



Wysłane z mojego iPhone'a za pomocą Tapatalk
 
Właśnie wymieniłem obie tylne poduszki powietrzne, ponieważ opadały po jednej stronie do odboju i jechały krzywo. Po ich zamontowaniu i ponownym napełnieniu układu, czy powinienem widzieć 175 psi na porcie testowym, gdy jest w trybie wejścia lub podniesiony w trybie normalnym? Miałem ciśnienie 175 w trybie normalnym, ale podczas obniżania do trybu wyjścia otrzymywałem błąd "mass air to high" i nie opadał
System powinien w pewnym momencie upuścić nadmiar ciśnienia. Napełniałem do 170 psi w trybie normalnym, a następnie słyszę, jak zawór upustowy otwiera się po kilku uruchomieniach i zatrzymaniach silnika oraz kilku ruchach w górę i w dół.

Nie jestem również pewien co do dokładności wskaźników. Czy to plus minus 15 psi?
 
Mam nieco ponad 200 000 km przebiegu w moim RAM 1500 z 2015 roku, a system pneumatycznego zawieszenia w zimowym klimacie Alberty może być problematyczny - duże $$$ - ale nie nierozwiązywalny.

Po pierwsze - jest to system zamknięty. Jednakże, jeśli występuje powolny wyciek, ostatecznie wciągnie on powietrze uzupełniające (wraz z wilgocią). Jest tak zaprojektowany, aby nadal funkcjonował, dopóki go nie naprawisz. Tak, naprawy w serwisie są niezwykle kosztowne i używają również mocno zawyżonych części OEM - wszystko to jest problemem, chyba że masz gwarancję (szczególnie taką, w której drobny druczek obejmuje zawieszenie pneumatyczne).

Samodzielna naprawa jest opcją i jest to droga, którą wybrałem. Nie jest to dla tych, którzy nie mają wiedzy i kilku kluczowych narzędzi. Wiedza jest dostępna w „TECH AUTHORITY” Chryslera za pośrednictwem subskrypcji. Wybrałem 3-dniową subskrypcję i ekran wydrukuje wszystko do plików PDF dotyczących interesujących napraw. Istnieją również doskonałe zasoby online (Arnott Industries) i inne filmy na YouTube (nie muszą być specyficzne dla RAM).

Realne informacje, a NIE domysły czy przypuszczenia, pomogą Ci zrozumieć, co jest słoniem w pokoju - w przeciwnym razie dział serwisowy dealera po prostu czeka, aż się pojawisz z kartą kredytową w ręku.

Narzędzia:
  • Regulator powietrza (dostępny online lub w sklepach z artykułami spawalniczymi - mój jest przeznaczony specjalnie do gazów obojętnych, takich jak argon i azot. Musisz być w stanie wyregulować wysokie ciśnienie gazu azotowego z 1500 psi do około 170 psi.)
  • Adapter R 134A. Pozwala to na połączenie z pokładowym wysokociśnieniowym zbiornikiem sprzęgającym przy tylnym tylnym kole pasażera. Będziesz musiał zdjąć oponę i usunąć plastikową osłonę nadkola, aby uzyskać dostęp. Adapter jest drogi za pośrednictwem narzędzi Mopar, ale gdy wiesz, że jest to standardowe złącze klimatyzacji samochodowej, kosztuje około 50 do 100 USD online za jeden o rozsądnej jakości.
  • Złącza ciśnieniowe, złączki, węże itp. Dużo moich rzeczy dostałem za pośrednictwem Harbor Freight lub Princess Auto.
  • Zestaw do testowania ciśnienia, który musisz wykonać samodzielnie, aby indywidualnie przetestować cztery miechy powietrzne i przewody. Mikro wyciek można znaleźć, izolując dowolny z 4 segmentów od bloku zaworów elektromagnetycznych za pomocą zestawu testowego. Następnie ostrożnie zwiększasz ciśnienie w tym segmencie, aby podnieść ten róg do właściwego poziomu, a następnie odcinasz (lub izolujesz) stronę źródła wysokiego ciśnienia regulatora i czekasz kilka godzin i obserwujesz wskaźnik regulatora niskiego ciśnienia pod kątem wycieków. Ureguluj ciśnienie ostrożnie - błąd w tym miejscu zepsuje coś lub, co gorsza, zrani Cię! Zrobiłem moje złącze testowe z kawałka aluminiowego pręta, używając wiertarki stołowej, gwintownika i matrycy oraz kilku odzyskanych przewodów i złączek zawieszenia pneumatycznego ze zniszczonego RAM Ecodiesel.
  • Sprężony azot (możesz wypożyczyć butlę od Praxair lub Air Liquide). Moja 3-stopowa butla kosztuje 80 USD za napełnienie i 30 USD za miesiąc wynajmu. Butla ma około 1500 psi i jest w niej wystarczająco dużo azotu, aby wykonać co najmniej 6 pełnych płukań i napełnień systemu pneumatycznego zawieszenia z resztą do napełnienia wszystkich opon azotem. Proste odpowietrzanie/płukanie i ponowne napełnianie to jeden ze sposobów usuwania wilgoci uwięzionej w zbiornikach i miechach. Odpowietrzyłem i napełniłem system, a następnie jeździłem przez kilka dni podnosząc i opuszczając ciężarówkę, a następnie ponownie odpowietrzyłem system - kilka cykli i system jest wolny od wilgoci.
  • Jestem pewien, że zaawansowane narzędzie diagnostyczne, które pozwala kontrolować system pneumatycznego zawieszenia, może być pomocne - ale nie mam takiego ani nie potrzebuję (jak dotąd). Tylko nie przekraczaj ciśnienia!
Moje doświadczenie pokazuje, że najczęstszą przyczyną awarii jest wyciek, który występuje w samym resorze pneumatycznym - a konkretnie występuje tam, gdzie miech powietrzny składa się na siebie. Gumowana tkanina mieszkowa pęka z czasem w tych punktach naprężenia - przy przebiegu około 120 000 km w mojej ciężarówce. Te „w fałdzie” dziurki są pod osłoną przeciwpyłową i niewidoczne, ale test ciśnieniowy utrzymający się powie całą historię. Po wymianie resoru pneumatycznego możesz napompować stary na stole warsztatowym do około 15 psi i spryskać go roztworem mydła i wody. Zobaczysz pierścień dziurek dokładnie tam, gdzie resor pneumatyczny składa się na siebie. Ponadto, gdy resor pneumatyczny podnosi się lub opuszcza do różnych poziomów, wewnętrzne mikropęknięcia czasami zostaną ściśnięte razem, a wyciek zostanie zatrzymany, podczas gdy resor pneumatyczny jest w tej pozycji ( „funkcja”, której możesz użyć, aby zatrzymać swój problem na kilka tygodni, a nawet miesięcy, a także powód, dla którego wykrywanie wycieków może być trudne).

Używane części są realną opcją dla niektórych elementów (sprężarka, blok zaworów elektromagnetycznych; a jeśli znasz dobrze swój auto złom, same resory pneumatyczne). Ponadto dostępne są części nieoryginalne i regenerowane online, które są opłacalnymi alternatywami. Uważaj na „naprawdę tanie” podróbki - tylko bogaty człowiek może sobie pozwolić na zapłacenie za coś dwa razy. Miałem jeden tylny resor pneumatyczny z nieujawnionego źródła, który wytrzymał łącznie około 10 stóp, ponieważ górna konstrukcja mocująca złożyła się jak papierowy kubek. Część wyglądała dobrze, ale była bezwartościowa z powodu słabej kontroli jakości podczas wlewania tworzywa sztucznego o wysokiej wytrzymałości na uderzenia.

Na koniec - jeśli jesteś w zimnym klimacie, a zawieszenie pneumatyczne nie działa prawidłowo, sprężarka się zatrzymuje, widzisz komunikaty o naprawie na ekranie, jazda na odbojach, zamrożony blok zaworów itp.; MASZ WYCIEK. Powietrze uzupełniające, które zostało wciągnięte do normalnie zamkniętego systemu, przyniosło ze sobą wilgoć, która wpływa na blok zaworów elektromagnetycznych, sprężarkę i inne elementy, gdy się rozmraża i zamarza. Jest to mniejszy problem w cieplejszym klimacie, ale musisz być świadomy tego, że Twój system z czasem gromadzi wewnętrzną wodę, co ostatecznie spowoduje problem. Ale osoby z cieplejszego klimatu cieszą się nieco dłuższym czasem pracy przed pojawieniem się rachunków za naprawy.

Zawieszenie pneumatyczne 1500 jest zwykle systemem zamkniętym i jeśli NIE działa prawidłowo w warunkach zimowych - najbardziej prawdopodobną (95% plus) odpowiedzią jest to, że wilgoć dostała się do systemu z powodu wycieku (często mikro wycieku na początku), a wszystko, czego doświadczasz, wynika z oblodzenia, blokady wody lub braku ciśnienia roboczego, ponieważ wycieki stają się większe, a ciśnienie w zbiorniku wewnętrznym spada zbyt nisko, ponieważ powietrze uzupełniające nie jest już wystarczające. Sprężarka nie może obsłużyć ciągłego obciążenia i spali się - aby temu zapobiec, znajduje się czujnik wysokiej temperatury, który wyłącza sprężarkę. W międzyczasie system nadal przecieka - rozumiesz.

Sztuczki takie jak dodawanie płynu zapobiegającego zamarzaniu do przewodów hamulcowych, koc grzewczy do sprężarki, ustawianie wysokości jazdy na innym poziomie i wyciąganie bezpieczników oraz wszystkie inne rzeczy, które czytałem online (z których wiele użyłem z pewnym powodzeniem), to wszystko tymczasowe rozwiązania. Mogą utrzymać Cię przez kilka miesięcy (miejmy nadzieję?), wykorzystaj ten czas, aby utrzymać Cię w ruchu, jednocześnie pozyskując części, zarządzając budżetem i ostatecznie naprawiając problem.
View attachment 87559 View attachment 87560 View attachment 87561
świetny post
to bardzo dużo wyjaśnia o tym systemie. Najlepszą rzeczą jest zdjęcie domowego kolektora i adapterów.
Czy ten post powinien znaleźć się w sekcji Zrób to sam, jeśli jeszcze się tam nie znalazł?
 
Szukam informacji od kilku dni, ale nie mogę znaleźć tego, czego szukam. Zauważyłem dwa wycieki, które występują w miejscu, gdzie porty napełniania azotem wkręcają się w kolektor blokowy łączący zbiorniki i sprężarkę. Próbowałem to dokręcić, ale moja 15-milimetrowa, 6-kątna nasadka zaokrągliła sześciokąt portów napełniania. Chcę kupić tylko zespół bloku na wypadek pęknięcia plastiku (patrz zdjęcie).
Image


Widzę, że jest on dostarczany z całym zespołem zbiornika (patrz P/N 04877129AC), ale tego wszystkiego nie potrzebuję, a to sprawia, że zadanie jest o wiele droższe i bardziej skomplikowane.
Image


Czy ktoś ma jakieś informacje na temat samego kolektora blokowego (i może złączy portów napełniania)? Próbowałem znaleźć numery Continental (który musiał dostarczyć ten zespół do FCA) znajdujące się na zbiornikach, co zakończyło się niepowodzeniem.

P. S. - Oprócz samych sprężyn pneumatycznych, zastanawiam się, czy jest to częste miejsce wycieków w systemie. Widziałem post na Facebooku od faceta, zaledwie 2 dni temu, z 2019 roku, który zauważył wycieki w dokładnie tym samym miejscu. Widziałem również inne posty osób z wyciekami w tym miejscu. Na początku trudno to zauważyć.
 
Szukałem informacji od kilku dni, ale nie mogę znaleźć tego, czego szukam. Zauważyłem dwa wycieki, które występują w miejscu, gdzie porty napełniania azotem wkręcają się w kolektor blokowy łączący zbiorniki i sprężarkę. Próbowałem to dokręcić, ale mój 6-punktowy klucz nasadowy 15 mm zaokrąglił sześciokąt portów napełniania. Chcę kupić tylko zespół bloku na wypadek pęknięcia plastiku (patrz zdjęcie). View attachment 91797

Widzę, że jest on dostarczany z całym zespołem zbiornika (patrz P/N 04877129AC), ale nie potrzebuję tego wszystkiego, a to sprawia, że ​​praca jest o wiele droższa i bardziej skomplikowana. View attachment 91798

Czy ktoś ma jakieś informacje na temat samego kolektora blokowego (i może złączy portów napełniania)? Próbowałem znaleźć niektóre numery Continental (który musiał dostarczyć ten zespół do FCA), które znalazłem na zbiornikach, ale skończyło się to ślepym zaułkiem.

P. S. - Oprócz samych sprężyn powietrznych zastanawiam się, czy jest to typowe miejsce wycieku w systemie. Widziałem post na Facebooku od faceta, zaledwie 2 dni temu z 2019 roku, który zauważył wycieki w dokładnie tym samym miejscu. Widziałem również inne posty osób z wyciekami w tej lokalizacji. Na początku trudno to zauważyć.
Szukałem informacji od kilku dni, ale nie mogę znaleźć tego, czego szukam. Zauważyłem dwa wycieki, które występują w miejscu, gdzie porty napełniania azotem wkręcają się w kolektor blokowy łączący zbiorniki i sprężarkę. Próbowałem to dokręcić, ale mój 6-punktowy klucz nasadowy 15 mm zaokrąglił sześciokąt portów napełniania. Chcę kupić tylko zespół bloku na wypadek pęknięcia plastiku (patrz zdjęcie). View attachment 91797

Widzę, że jest on dostarczany z całym zespołem zbiornika (patrz P/N 04877129AC), ale nie potrzebuję tego wszystkiego, a to sprawia, że ​​praca jest o wiele droższa i bardziej skomplikowana. View attachment 91798

Czy ktoś ma jakieś informacje na temat samego kolektora blokowego (i może złączy portów napełniania)? Próbowałem znaleźć niektóre numery Continental (który musiał dostarczyć ten zespół do FCA), które znalazłem na zbiornikach, ale skończyło się to ślepym zaułkiem.

P. S. - Oprócz samych sprężyn powietrznych zastanawiam się, czy jest to typowe miejsce wycieku w systemie. Widziałem post na Facebooku od faceta, zaledwie 2 dni temu z 2019 roku, który zauważył wycieki w dokładnie tym samym miejscu. Widziałem również inne posty osób z wyciekami w tej lokalizacji. Na początku trudno to zauważyć.
Jest to typowy obszar wycieku. Użyłem uszczelniacza Permatex bez utwardzania, aby uszczelnić gwinty. Trochę wystarczy, aby go uszczelnić. Wyszczotkowałem również aluminiowe gwinty na złączkach, aby pozbyć się części tlenku - użyłem miękkiej mosiężnej szczotki.

Dla mnie wżery w aluminium były jak wyciek z felgi na aluminiowych felgach.
 
Jest to typowy obszar wycieku. Użyłem uszczelniacza Permatex non setting gasket maker do uszczelnienia gwintów. Trochę wystarczy, aby go uszczelnić. Szczotkowałem również aluminiowe gwinty na złączkach, aby pozbyć się części tlenku - użyłem miękkiej mosiężnej szczotki.

Dla mnie korozja aluminium była jak wyciek z felgi w aluminiowych felgach.
Planuję to zrobić (lub użyć taśmy teflonowej), ale nie mogę nawet tego wykręcić, są tak zaokrąglone. Mogą również być dociśnięte do kolektora, co wskazuje na uszkodzone gwinty. Będę musiał usunąć cały zespół zbiornika, żeby to sprawdzić. Chciałbym mieć nowy kolektor pod ręką na wypadek, gdybym go uszkodził lub nie mógł go uszczelnić. Znalazłem informację, że kolektor ma numer części 68204966AA i kosztuje około 85 USD minimum u dealera.
 

Attachments

Planuję to zrobić (lub użyć taśmy teflonowej), ale nie mogę ich nawet wykręcić, są tak zaokrąglone. Mogą również być osadzone na kolektorze, co wskazuje na uszkodzone gwinty. Będę musiał usunąć cały zespół zbiornika, żeby to sprawdzić. Chciałbym mieć nowy kolektor pod ręką na wypadek, gdybym go uszkodził lub nie mógł uszczelnić. Odkryłem, że numer części kolektora to 68204966AA i kosztuje około 85 USD minimum u dealera.
Inną opcją jest używany kolektor. Tak czy inaczej, myślę, że jesteś na dobrej drodze.
 
Cześć wszystkim. Jestem tu nowy. Czytałem te posty, żeby dowiedzieć się, co się dzieje z moim zawieszeniem. Postaram się mówić krótko.
Mam AlphaOBD i kiedy siedzę na podjeździe, mogę ustawić ciężarówkę na normalną wysokość jazdy, ale nie lubi ona przekraczać off road 1. Opróżniłem zbiornik za pomocą alphaobd i po wydaniu polecenia powróci on do normalnej wysokości jazdy.
Dziś byłem pod ciężarówką z wodą z mydłem i nie znalazłem żadnych wycieków. Muszę jeszcze sprawdzić same worki pod kątem wycieków, co zrobię w przyszłym tygodniu. Podejrzewam, że w systemie jest mało azotu. Obecnie czekam na zestaw R134a, aby sprawdzić poziom w zbiornikach. Jedną z rzeczy, które zauważyłem, jest „trzask” z tyłu podczas podnoszenia lub opuszczania. Mogę to opisać tylko w ten sposób: kiedy się opuszcza, zawieszenie napotyka jakiś opór, po pokonaniu oporu „trzaska” i wznawia opuszczanie lub podnoszenie.
teraz naprawdę głupie pytanie!
Jeśli znajdę kilka dziur w moich workach, zastanawiałem się nad potraktowaniem ich jakimś uszczelniaczem flex. W najgorszym przypadku wydam 20 dolarów na puszkę uszczelniacza flex i tak będę musiał kupić nowe worki. Myśli?
 
Nie włożyłbym niczego innego niż czysty gaz do systemu.

Świetny wątek, właśnie na niego trafiłem. Dużo przydatnych informacji. Dzięki wszystkim zaangażowanym.

Na innym forum znalazłem kogoś, kto dodał wkład osuszacza między kompresorem a zbiornikami. Jakieś przemyślenia? Jasne, że nie naprawia to samych miechów, ale z pewnością może pomóc w rozwiązaniu wielu innych problemów. Zacytowałem metalową płytę, na wypadek gdyby ktoś był zainteresowany.

Temat tutaj: Adding Suspension Airline Dryer
 
Mam ten sam problem, co gość z Florydy. Wymieniłem blok zaworów, kompresor i wszystkie amortyzatory na Arnott i zacząłem otrzymywać ostrzeżenie o nadmiernym obciążeniu C15da i nie mogę się go pozbyć bez względu na to, jaką kalibrację zmierzę i wprowadzę do Alpha obd. Odczyty w milimetrach dla przodu i tyłu po stronie pasażera wynoszą 243 i 252 dla odczytów przesunięcia.
 
Cześć wszystkim. Jestem tu nowy. Czytam te posty, żeby dowiedzieć się, co się dzieje z moim zawieszeniem. Postaram się to streścić.
Mam AlphaOBD i kiedy siedzę na podjeździe, mogę ustawić ciężarówkę na normalną wysokość jazdy, ale nie lubi ona przekraczać off road 1. Opróżniłem zbiornik za pomocą alphaobd i po poleceniu wróci on do normalnej wysokości jazdy.
Byłem dzisiaj pod ciężarówką z wodą z mydłem i nie znalazłem żadnych wycieków. Muszę jeszcze sprawdzić same miechy pod kątem wycieków, co zrobię w przyszłym tygodniu. Podejrzewam, że w systemie jest mało azotu. Obecnie czekam na zestaw R134a, aby sprawdzić poziom w zbiornikach. Jedną z rzeczy, które zauważyłem, jest „stuknięcie” z tyłu podczas podnoszenia lub opuszczania. Mogę to opisać tylko w ten sposób, że kiedy się opuszcza, zawieszenie napotyka jakiś opór, a po jego pokonaniu „stuknięcie” i wznawianie opuszczania lub podnoszenia.
teraz naprawdę głupie pytanie!
Jeśli znajdę jakieś dziury w moich miechach, rozważałem potraktowanie ich jakimś flex sealem. W najgorszym przypadku wydam 20 dolarów na puszkę flex seal i tak będę musiał kupić nowe miechy. Myśli?
Czy kiedykolwiek to rozgryzłeś? Mam ten sam problem
 
Czy kiedykolwiek to rozgryzłeś? Mam ten sam problem
Jak się okazało, miałem również cieknącą przednią poduszkę, a blok zaworów elektromagnetycznych był uszkodzony. Kupiłem nowy blok zaworów elektromagnetycznych Arnott i znalazłem używany przedni amortyzator lokalnie. Wydaje się być w porządku od czasu wymiany.
 
Świetny wątek, dużo się uczę. Przetrwałem moje pierwsze dwie zimy w Michigan z modelem Laramie z 2017 roku z zawieszeniem pneumatycznym, ale wczoraj przód był na ogranicznikach, a tył był podniesiony jak w trybie terenowym 2. Wygląda na to, że przepalił się bezpiecznik, więc miejmy nadzieję, że to przynajmniej tymczasowo naprawi problem.
 
Mam Ram 1500 z 2021 roku, który nie utrzymuje ostatniego ustawienia. Zawsze wraca do ustawienia środkowego, jak tylko zaczniesz jechać. Jest to również 3.0 ED. Lubię, gdy jazda jest na najniższym ustawieniu. Utrzymywał to, dopóki nie miałem małego uderzenia w przednią część, teraz wraca z warsztatu i nie utrzymuje najniższego ustawienia.
 
Mam Ram 1500 z 2021 roku, który nie utrzymuje ostatniego ustawienia. Zawsze wraca do ustawienia środkowego. Jak tylko zaczniesz jechać. Jest to również 3.0 ED. Lubię, gdy jazda jest na najniższym ustawieniu. Utrzymywał to, dopóki nie miałem małego uderzenia w przednią część, teraz po powrocie z warsztatu nie utrzymuje najniższego ustawienia
Stary, nie ma potrzeby spamowania każdego...pojedynczego....wątku....o zawieszeniu pneumatycznym.....na forum, aby uzyskać odpowiedź na swoje pytanie. Po prostu załóż nowy wątek ze swoim unikalnym problemem.
 
Nie jestem pewien, czy wiesz, ale ustawienia są ograniczone prędkością, 25 mil na godzinę, myślę, dla offroad 2 i 40 dla offroad 1, powodem jest szalone pochylenie kół i zniszczysz opony, jeśli nic innego.
 
121 - 140 of 151 Posts