RAM 1500 Diesel Forum banner

Officiële P00AF Turbo Failure thread

1 reading
16K views 206 replies 31 participants last post by  biodiesel  
#1 · (Edited)
Volgens onze deskundige (@GDE), kan de POOAF-code een turbo-vervanging vereisen. Plaats uw bouwjaar en kilometerstand van uw truck als u de POOAF-code ontvangt die resulteerde in een turbo-vervanging. Deze gegevens kunnen ons helpen om beter te begrijpen wat er aan de hand is en wanneer het kan gebeuren.

Word lid van enkele Facebook-groepen, P00AF wordt een groter probleem. We hebben oververhitte REA (rotary electric actuator) en versleten wormwielen in hen gezien op GEN3. De enige oplossing is een turbo-wissel, aangezien Stellantis niet alleen de REA verkoopt zoals sommige andere fabrikanten. Ik weet niet zeker of de turbo een upgrade was op GEN3, hij is groter, maar lijkt gevoeliger te zijn voor storingen aan de besturingskant.
@Mzflorida (2022 Ram) 20.500 mijl
Josh Nolt (2022 Ram) 20.000 mijl
@EC0RAM (2022 Ram) 33.000 mijl
Rob Rusk (2021 Ram) 34.000 mijl
@ruskracing (2021 Ram) 34.000 mijl
@ecodiesel13 (2021 Ram) 41.000 mijl
@otinchon (2022 Ram) 56.068 mijl

#3 ·
Ik help graag met wat ik ga voorstellen. Zou een tabel met gegevens met betrekking tot de omstandigheden vóór de storing een goede tool zijn? Ik sleepte bijvoorbeeld op een steile helling, vlak voordat de ETC/P00AF zich voordeed, 80/20 = Daily Driver/slepen 6600 pond? Ik weet niet zeker of dat hier haalbaar is of dat het nuttig zou zijn bij het identificeren van de hoofdoorzaak of in ieder geval omstandigheden die kunnen bijdragen aan de storing.

• Like
Reactions: 97hmcs and diesel85
#4 · (Edited)
Ik help graag met wat ik ga voorstellen. Zou een tabel met gegevens met betrekking tot de omstandigheden vóór de storing een goede tool zijn? Ik sleepte bijvoorbeeld, op een steile helling, direct voordat de ETC/P00AF werd gepresenteerd, 80/20 = Daily Driver/slepen 6600 pond? Ik weet niet zeker of dat hier beheersbaar is of dat het nuttig zou zijn bij het identificeren van de oorzaak of in ieder geval de omstandigheden die kunnen bijdragen aan de storing.
Op dit moment zou alle informatie verstandig zijn. @GDE heeft misschien al een goed idee van de problemen en/of omstandigheden die deze storingen veroorzaken. De mensen in de High Mileage Club hebben geen turbo-storingen gehad, dus we weten dat het een geïsoleerd probleem is, maar waarom?

Onze 2020 Ram EcoDiesel wordt bijna uitsluitend gebruikt als sleepwagen. Het is niet ongebruikelijk dat de truck 3 tot 5 weken tussen het slepen door stilstaat. We hebben gesleept in enkele van de meest inspannende omgevingen/omstandigheden in Arizona, Californië, Nevada, Utah, New Mexico en Colorado. Ik heb de turbo waarschijnlijk meer belast dan 99% van de mensen die een 3e generatie EcoDiesel bezitten. Toegegeven, ik heb pas 45.000 mijl op de motor, maar slepen belast de turbo enorm. Als ik het zou moeten raden, zou ik zeggen dat de P00AF meer een probleem is van kwaliteitscontrole dan van slijtage of ontwerp. Het is duidelijk dat we meer gegevens nodig hebben of misschien betere uitleg van GDE over waarom dit gebeurt.

#6 ·
#8 ·
Ik ben dol op mijn 2023 ED-truck, maar deze trucks maken me bang met de problemen die ze hebben. Dus, gewoon een vraag, is er iets dat we kunnen doen om te voorkomen dat deze POOAF gebeurt en zijn er tekenen waar we op kunnen letten?
Naar mijn mening is het een geïsoleerd probleem. Geen van de trucks met een hoge kilometerstand in onze kleine steekproef heeft de POOAF ervaren. Ik weet zeker dat we meer zullen leren naarmate de tijd verstrijkt, maar ik maak me er niet al te veel zorgen over.

100.000 Mile Club
J-Cooz - 100.000 mijl (truck en motor)
Paulie66 - 100.000 mijl (motor en truck)
Jcrob5122 - 108.385 mijl (motor en truck)
Mopar2ya - 110.105 mijl (motor en truck)
ocn - 145.000 mijl (motor en truck)

150.000 Mile Club
Jkcamino - 151.550 mijl (motor en truck)

200.000 Mile Club
cdsonsini - 207.000 mijl (motor en truck)
Justinj182 - 210.539 mijl (motor en truck)

#10 ·
Ik zit boven de 60.000 op mijn 2020 en geen problemen.
We hebben maar twee gegevenspunten, maar de gegevens tot nu toe laten een lage kilometerstand zien toen de POOAF optrad. Het zijn zwakke gegevens, maar we kunnen zeggen dat alle storingen zijn opgetreden onder de 35.000 mijl.

• Like
Reactions: diesel85
#17 ·
Er zijn meer gevallen van P00AF-code op het Jeep-platform (Wrangler en Gladiator). Het lijkt op hitte gerelateerd te zijn, misschien faalt de REA (rotary electric actuator) die de positie van de turboschoepen regelt, de interne elektronica in situaties met hoge hitte. Op de Jeeps is de luchtstroom in de motorruimte slecht vanwege verpakkingsbeperkingen. Het leiden van koelere luchtstroom naar de turbo kan voordelig zijn. We hebben ook een paar problemen met een hogere kilometerstand gezien op turbo REA waar de interne wormwiel versleten is en leidt tot vastlopen.

#18 ·
Er zijn meer gevallen van P00AF-code op het Jeep-platform (Wrangler en Gladiator). Het lijkt op hitte gerelateerd, misschien de REA (rotary electric actuator) die de positie van de turboschoepen regelt, laat de interne elektronica uitvallen in situaties met hoge hitte. Op de Jeeps is de luchtstroom in de motorruimte verschrikkelijk vanwege verpakkingsbeperkingen. Het leiden van koelere luchtstroom naar de turbo kan voordelig zijn. We hebben ook een paar problemen met een hogere kilometerstand gezien op turbo REA waar de interne wormwiel versleten is en leidt tot vastlopen.
@GDE Ik heb nog veel te leren, dus dit zou een domme vraag kunnen zijn. Is er een manier om de luchtstroom, of een andere oplossing dan lucht, naar de turbo in de Rams te vergroten om het koelvermogen te verbeteren?

• Like
#20 ·
Hier is mijn gesprek met Josh:

Josh: "Heb een nieuwe 2022 ram 1500 big horn eco diesel met iets meer dan 20k mijl erop en hij is een POOAF-code gaan gooien bij het trekken van een camper. Tijd voor de pothole mod of naar de dealer sturen? Alle adviezen worden gewaardeerd. Bedankt"

Ik: "Josh, is je P00AF-code ooit opgelost?"

Josh: "Ja, dat denk ik wel. Heb hem naar de lokale dealer gestuurd en ze hebben de brandstofpomp, turbo vervangen en een soort software-update gedaan, allemaal onder garantie/terugroepacties en het probleem lijkt verdwenen te zijn."

#22 ·
Ik heb een klacht ingediend bij de NHTSA waarin ik een onderzoek naar dit defect verzoek. Hoewel het niet duidelijk is dat dit een wijdverbreid probleem is bij de Ram, lijken we op het punt te komen waarop het duidelijker wordt dat er een probleem is met dit defect (turbo, slepen P00AF, vermogensverlies) op deze motor. Het is absoluut een veiligheidskwestie en rechtvaardigt de overweging van de NHTSA. Het kost twee minuten om de klacht in te dienen en het kan resulteren in een verlenging van onze garanties, een terugroepactie, etc. @RamCares Ik zou u willen aanmoedigen om updates te geven over de betrokkenheid van uw bedrijf bij de NHTSA over het schijnbaar groeiende aantal eigenaren dat het onverwachte vermogensverlies meldt dat wordt toegeschreven aan de turbo's in de 3.0 EcoDiesel. Het kan helpen om iemand veilig te houden door een paar minuten de tijd te nemen om een klacht in te dienen. Ik heb mijn klacht vandaag vernieuwd.

• Like
#23 ·
Als ik het Jeep-forum doorlees, zie ik vooral storingen bij lage kilometerstanden, wat me doet vermoeden dat het een onderdeelprobleem is (misschien kwaliteitscontrole). Een Jeep-eigenaar had de code bij 7.000 mijl en er was ook een turbowissel nodig. Onze 2020 is zo goed als uitsluitend een sleepwagen. We hebben gesleept bij een omgevingstemperatuur van 117 °F door de Mojave-woestijn. De truck heeft gesleept over vele lange, steile bergpassen in Californië, Nevada, Arizona, Utah, New Mexico en Colorado. Als hitte een probleem was, zou ik een uitstekende kandidaat zijn voor de P00AF. Mijn truck heeft momenteel 45.000 op de kilometerteller.
Het duurt twee minuten om de klacht in te dienen en dit kan leiden tot een verlenging van onze garanties, een terugroepactie, etc.
Mijn fabrieksgarantie van 5 jaar/100.000 mijl op de aandrijflijn verloopt in juli 2025, over slechts zes maanden. Het zou fijn zijn als de turbodekking werd verlengd tot 8 jaar/100.000 mijl.

#24 ·
Ik wou dat deze vrachtwagens meer onderhoudsartikelen hadden. Nadat de gebruiker in een andere thread op zoek was naar zuigers voor een 2020 EcoD, en ze rechtstreeks VM moesten bereiken, en geen turbo-actuatorvervanging zoals in deze thread, is het een beetje vreemd. Toen besloot ik vandaag om te kijken of er iets over turbo-onderhoud of iets geactualiseerd is. Nope. In principe gewoon "turbo vervangen" voor veel afgeronde opties voor reparatiediagnose.

Echt verveeld (en niet lekker! :() besloot ik mijn AllDataDIY- en Chiltons-handleidingen over de verschillende dieselmotoren te raadplegen, en te kijken op populaire online bronnen voor fabrieksonderdelen. Ik koos ervoor om naar dezelfde modeljaren 2020 te kijken - mini-D, EcoD, Cummins, Powerstroke en de reguliere Duramax. Ik ontdekte dat de meest onderhoudsvriendelijke motor eigenlijk de Cummins is. In feite heeft de Cummins procedures over hoe je de turbo letterlijk uit elkaar kunt halen (met een video!) en roet en vuil eruit kunt verwijderen, samen met details over onvolkomenheden in de turbineschoepen. De Cummins had ook meer revisie-items dan ze allemaal. De meest nauwe band zou ik zeggen voor de beschikbaarheid van onderdelen zou de Powerstroke en de reguliere Duramax zijn, daarna de Cummins (ik geef een deel ervan de schuld van een Stellantis-onderdelenprobleem...).

Dat gezegd hebbende, voor degenen die op het punt staan volgend jaar een nieuwe vrachtwagen te kopen, zou ik de 2024 Cummins ten zeerste aanbevelen als je iets wilt dat gemakkelijk te onderhouden is met je typische AllData- of Chiltons-fabrieksservicehandleidingen. Ik ben er echt niet zeker van hoeveel minder onderhoudbaarheid er zal zijn op de nieuwe 2025 Cummins (of de rest van hen). Zal het pas weten als de servicehandleidingen arriveren. Zoals we weten met de EcoD, zouden ze liever een hele turbolader vervangen dan de actuator te vervangen, zo lijkt het. Zonde om een turbo te verspillen voor een stom stuk elektronisch materiaal.

Ik zou ze als volgt rangschikken voor onderhoudbaarheid:

1. Cummins
2. Powerstroke
3. Duramax
4. Mini-Duramax
5. EcoDiesel

Ik zou ze als volgt rangschikken voor onderdelenbeschikbaarheid:

1. Powerstroke
2. Duramax
3. Cummins
4. Mini-Duramax
5. EcoDiesel

#26 ·
Ik zou ze als volgt rangschikken voor de beschikbaarheid van onderdelen:

1. Powerstroke
2. Duramax
3. Cummins
4. Mini-Duramax
5. EcoDiesel
Ford, GM en Stellantis. Ze hebben allemaal achterstallige onderdelen, stopgezette onderdelen en tekorten aan onderdelen. Dat is de wereld waarin we leven. Tekorten aan onderdelen begonnen vóór COVID, werden erger tijdens COVID en blijven een probleem. We kunnen de schuld geven aan tekorten aan arbeidskrachten, inflatie, productiebeperkingen, hoge vraag, materiaalschaarste, fabricagevertragingen, verzendvertragingen, wetgeving, financiële onzekerheid, geopolitieke complexiteiten, enz.

Een van de hotshot-mannen had een storing aan de onderkant. Ik geloof dat het een 2022 Cummins was. Hij kon geen vervangende motor krijgen, noch kon de dealer genoeg onderdelen krijgen om hem te laten reviseren. Hij moest een nieuwe vrachtwagen kopen. Dus ja, het kan een groot probleem zijn voor degenen die buiten de garantie vallen.

#33 · (Edited)
Mensen, het is een tijdje geleden dat ik iets gepost heb. Ik heb onlangs een gebruikte 2021 Ram Limited ecodiesel aangeschaft. Ik ben absoluut dol op de truck! Hij heeft veel extra functies in vergelijking met mijn 2016 Outdoorsman ecodiesel en de 3e generatie motor voelt verfijnder aan. Een belangrijke reden om afscheid te nemen van de 2016 was dat ik moest upgraden naar de grotere crew cab voor mijn gezin.

Bij ongeveer 41.000 mijl ervoer ik het gevreesde P00AF-controlelampje van de motor. Ik kreeg ook "service electronic throttle body" en "service electronic traction control" tegelijkertijd. Ik ervoer ook een plotselinge toename van het motortoerental en verlies van vermogen en snelheid. Ik denk dat het de turbocharger in een standaard open modus zet. Het uit- en aanzetten van de motor reset en herstelt de turbocharger. Het controlelampje van de motor zou na 3-4 ontstekingscycli verdwijnen.

De conditie deed zich voor bij temperaturen onder de 40F met aanzienlijke heuvels/hellingen bij snelheden boven de 75 MPH - ik ondervond problemen in zowel Montana als Idaho, die steile heuvels/hellingen en hogere wettelijke snelheidslimieten op de snelweg (75-80 MPH) hebben. Ik was op dat moment niet aan het slepen. Als ik het rustig aan deed en de snelheid op of onder de 70 MPH hield tijdens het beklimmen van heuvels, resulteerde dit niet in het verlies van de turbocharger.

Gelukkig valt hij nog steeds onder de aandrijflijn garantie. De lokale dealer heeft de PCM geflasht en een proefrit gemaakt bij hogere snelheden op heuvels/hellingen zonder dat het opnieuw optrad. Ze zeiden dat als het opnieuw gebeurt na de PCM flash update, het in aanmerking komt voor een turbocharger vervanging onder de aandrijflijn garantie. In de komende weken ben ik van plan om nog wat ritten te maken op snelwegsnelheden op steile/heuvels om te bevestigen dat dit probleem niet opnieuw optreedt. Ik zal de mensen op de hoogte houden.

#34 ·
Even een update voor degenen die mogelijk meer informatie willen over de Powertrain Control Module (PCM) update voor de P00AF-code. De oude PCM-software heeft onderdeelnummer 68500630AE en de bijgewerkte software heeft onderdeelnummer 68500630AF.

#36 ·
Welkom bij het forum 2021 Ram! Het spijt me te horen dat je hetzelfde probleem hebt met het gooien van de P00AF-code. Ik vermoed dat ze de PCM zullen controleren en updaten (als dat nog niet is gedaan). Laat ons weten wat de dealer doet om het probleem aan te pakken. Dit forum is vaak een waardevolle bron voor zowel forumleden als anderen die online naar antwoorden zoeken. Sinds de PCM-update voor mijn ram truck is uitgevoerd, heeft hij geen codes meer gegooid.

#37 · (Edited)
Update: Ik kon de vrachtwagen weer een code laten gooien tijdens het beklimmen van een steile pas, onder vergelijkbare snelheidsomstandigheden op de snelweg. De vrachtwagen gaat maandag terug naar de dealer, wat naar mijn gok waarschijnlijk een vervanging van de turbocharger is onder de aandrijflijn garantie. Ik zal de mensen op de hoogte houden van de uitkomst.

Ik wil benadrukken dat mijn vrachtwagen geen code geeft, met uitzondering van bepaalde omstandigheden. Steile hellingen/klimmen en hoge snelheden op de snelweg van 75+ MPH. Dit zijn omstandigheden waarin de RPM's boven de 2.000 liggen en er vraag is naar boost van de turbo. Ik vermeld dit omdat er mogelijk veel andere Gen 3 ecodiesels zijn die het risico lopen de P00AF-motorcode te gooien, maar nog nooit aan de bovenstaande voorwaarden hebben voldaan.

Tot slot denk ik niet dat ik heb gelezen over iemand die heeft voorkomen dat zijn turbocharger werd vervangen via de PCM-update, het is een vereiste stap per Ram, maar ik denk niet dat er een situatie is geweest waarin het iemand heeft verhinderd om uiteindelijk zijn turbocharger te laten vervangen.

#38 · (Edited)
De vrachtwagen gaat maandag terug naar de dealer, voor wat naar mijn gok waarschijnlijk een vervanging van de turbo is onder de aandrijflijn garantie.
Bedankt voor de update. Ervan uitgaande dat de turbo wordt vervangen, zal ik je aan de lijst toevoegen.

#39 ·
Vandaag bevestigd dat het weer de P00AF-code was, waarvoor nu een turbowissel nodig is. Zal de mensen op de hoogte houden van de uiteindelijke uitkomst, maar het kan even duren voordat het werk gedaan is. Duimen dat ze alle benodigde onderdelen kunnen krijgen.

#40 ·
Vandaag bevestigd dat het weer de P00AF-code was, waarvoor nu een turbowissel nodig is. Zal de mensen op de hoogte houden van de uiteindelijke uitkomst, maar het kan even duren voordat het werk klaar is. Duim omhoog dat ze alle benodigde onderdelen kunnen krijgen.
Krijg je een leenauto of bestellen ze de onderdelen terwijl je met de truck kunt rijden?

Het zou me slecht bekomen om met de truck te rijden als hij een turbo nodig heeft.

Weinig boost = veel roet. Wat niet goed is voor de roetbelasting van het DPF.

#42 ·
Hallo mensen, ik ben net lid geworden van het forum. Bedankt voor het delen van de bijgewerkte informatie, zeer gewaardeerd. Ik heb mijn 2e 1500 ED. Ik heb nu een 2022 ED 1500 10th anniversary edition 33.000 die ik nieuw heb gekocht. Ik ben er absoluut dol op, maar ik heb precies dezelfde ervaring met POOAF als ecodiesel13. Ze hebben gisteren een nieuwe turbo voor me besteld onder garantie. Het is een beetje verontrustend dat ze mijn cabine van de carrosserie moeten verwijderen om hem te vervangen! Weet iemand of het turboprobleem verband houdt met een slechte batch? Zijn er updates/verbeteringen geweest? Mij is verteld dat het een actuatorprobleem is. De monteur vertelde me dat de mijne geen koolstofafzetting had, sterker nog, hij zei dat het de schoonste ED was die hij ooit had gezien. Ik heb nog geen regeneratie gehad. Duimen dat dit het probleem oplost. Ik ben blij dat ik de Mopar max extend garantie van 8 jaar 125k heb gekocht.

#43 ·
Weet iemand of het turboprobleem gerelateerd is aan een slechte batch. Zijn er updates/verbeteringen geweest?
Er is niets openbaar gemeld door Stellantis. Tot nu toe zijn alle storingen in dit kleine steekproef gevonden op modellen uit 2021 en 2022. Alle storingen waren onder de 41.000 mijl, wat me doet geloven dat er een probleem kan zijn met de kwaliteitscontrole. Sorry dat je een datapunt moet zijn, maar we stellen het op prijs dat je de tijd hebt genomen om te rapporteren!

• Like
Reactions: 85glht and diesel85
#46 ·
  • Like
#47 ·
Hallo, het is een 22 en heeft garantie. Ik heb hem in maart 23 opgehaald met 46.000 mijl als een door RAM gecertificeerde auto, helaas is de garantie in Duitsland niet geldig…. Voor zover ik weet is de Turbo niet eerder vervangen, de AGR is gedaan en de BCU is hier in Duitsland gedaan (geen garantie)…… Ik vind de auto nog steeds leuk, maar zal er geen meer kopen……

#48 ·
Hoi, het is een 22 en heeft nog garantie, ik heb hem in maart 23 opgehaald met 46.000 mijl als een door RAM gecertificeerde auto, helaas is de garantie in Duitsland niet geldig... Voor zover ik weet is de turbo nog niet vervangen, de AGR is gedaan en de BCU is hier in Duitsland gedaan
Bedankt voor de informatie. U bent nu het slachtoffer van de turbo-uitval met de hoogste kilometerstand. Tot nu toe zijn alle storingen modellen uit 2021 en 2022.

@otinchon (2022 Ram) 56.068 mijl

• Like
#51 · (Edited)
Ik wilde een laatste update geven. Kreeg mijn truck de andere dag terug met een nieuwe turbo. Ging meteen met hoge snelheid een paar steile hellingen in Idaho op, en ik kon hem niet de P00AF laten gooien. Dus, vingers gekruist dat deze nieuwe turbo lang meegaat! Hieronder staat een samenvatting van het werk voor het geval mensen nieuwsgierig zijn.

1. Geschatte kosten: $7.200. Gelukkig werd dit gedekt door de bestaande aandrijflijn garantie, dus geen eigen kosten voor mij.
2. Ze bevestigden geen binding op de turbo-actuator-verbinding. Ze hebben de turbo niet verder geïnspecteerd qua conditie - ze hebben hem gewoon vervangen.
3. Ze moesten de cabine van de truck verwijderen en opnieuw installeren
4. De totale tijd bij de dealer was 32 dagen. (er was een periode van wachten op de vervangende onderdelen - het daadwerkelijke werk om de turbo te vervangen duurt ongeveer 3 dagen)

Gebruikte onderdeelnummers (opmerking: ze retourneren de oude turbo - d.w.z. core return):

68602174-AA (Turbo)
68486946-AA (Adapter Lucht Int)
68196325-AA (Ring banjo)
68395009-AA (Pakking Turbo Oi)
68487030-AA (Buis Turbo Wate)
68490039-AA (Afdichting)
68486949-AA (Afdichting hoeveelheid 6)

#52 ·
Ik had gisteren een openbaring. In plaats van de cabine te trekken en de turbo te vervangen, zou men eenvoudigweg een nieuwe turbo kunnen kopen en de actuatoren verwisselen zonder alle arbeidskosten. Dat zou een zeer kosteneffectieve oplossing zijn voor degenen die zich buiten de garantie bevinden.

• Like
Reactions: Fuelie and diesel85
#53 ·
Zo ziet een defecte actuator eruit als deze is gedemonteerd. De persoon die dit onderdeel inspecteerde, zag geen duidelijke tekenen van slijtage of defecte componenten.

Deze actuator is afkomstig van een 2022 Jeep Gladiator EcoDiesel. Hij vond een discrepantie tussen de onderdeelnummers.

Originele actuator:
Onderdeel: 6NW010099-24
Firmwareversie of kalibratie: 797862-0050

Nieuwe turbo-actuator:
Onderdeel: 6NW0010099-24
Firmwareversie of kalibratie: 797862-0072

• Like
Reactions: Fuelie and diesel85
#54 ·
Er zijn ook een paar extra weetjes geleerd.

1) Er is geen VGT-kalibratie vereist wanneer een nieuwe turbo of actuator wordt geïnstalleerd.

2) De P00AF-code komt vaker voor wanneer de turbo onder een langdurige belasting staat. Vaak wordt de code geactiveerd bij het slepen, vooral onder een aanhoudende belasting. Anders lijkt de turbo te functioneren zoals bedoeld bij normale bedrijfsomstandigheden.

3) Tot nu toe hebben we nog geen 2020 Ram of Jeep EcoDiesel met de P00AF-code gezien. Alle storingen worden gevonden op motoren uit 2021 en 2022.

Een paar anderen hebben zich bij mijn mening aangesloten dat wat de P00AF-code veroorzaakt, waarschijnlijk gerelateerd is aan problemen met de kwaliteitscontrole. Helaas heeft naar mijn weten niemand defecte onderdelen of tolerantieproblemen kunnen identificeren.

• Like
#55 ·
Biodiesel, ik vind het een goed idee! Behalve dat ik begrijp dat in tegenstelling tot de 2500 Ram Cummins de turbo-actuator niet als een vervangbaar onderdeel wordt beschouwd op de ecodiesel. De turbo en de actuator worden als een set/paar beschouwd. Ik zou ook onder de motorkap moeten kijken, maar is er genoeg ruimte of speling om te proberen alleen de actuator te verwijderen - ervan uitgaande dat het mogelijk is om alleen de actuator te verwijderen en te vervangen? Ik geloof dat de turbo's zelf niet falen en dat er een probleem is met de actuator.

• Like
#56 ·
Biodiesel, ik vind het een goed idee! Behalve dat, voor zover ik weet, in tegenstelling tot de 2500 Ram Cummins de turbo-actuator niet als een vervangbaar onderdeel wordt beschouwd op de ecodiesel. De turbo en actuator worden als een set/paar beschouwd.
De actuator is vervangbaar.

Oud turbo-actuatoronderdeel van een 2021 EcoDiesel: 6NW010099-24
Oude firmwareversie of kalibratie: 797862-0050

Nieuw turbo-actuatoronderdeel: 6NW0010099-24
Nieuwe firmwareversie of kalibratie: 797862-0072

• Like