RAM 1500 Diesel Forum banner
21 - 40 of 151 Posts
Het lijkt erop dat er een paar mogelijke uitkomsten zijn, afhankelijk van wat het echte probleem is. Ik kan het volgende veronderstellen:

1-Niets ergs en het systeem trekt een of twee ampère extra en lost de vervelende zekering die doorbrandt op zonder echte schade.

2-Nog steeds niet genoeg en de zekering blijft doorbranden, maar bedrading of motor niet beschadigd.

3-Verbrandt de motor van de compressor en/of smelt de bedrading, hetzij in eerste instantie, hetzij uiteindelijk.

Het lijkt mij dat als dit een betrouwbare en veilige oplossing was, FCA hier een bulletin over zou hebben uitgebracht.
Bedankt Howie12, ik dacht dat ik het even zou opperen. Ik heb niet gelezen dat iemand dit heeft geprobeerd, als het een haalbare optie was, zou er wel over gesproken zijn. Niet bereid om dat risico te nemen en de dingen echt te beschadigen.

God, mijn luchtveersysteem heeft me deze winter echt boos gemaakt. Ik heb mijn vader uitdrukkelijk gezegd dat hij het moest vermijden bij het kopen van zijn nieuwe truck. Ik woon in het noorden van Illinois en het is verschrikkelijk. Onze -20 graden Celsius deze winter zorgden ervoor dat ik naar strohalmen greep. Ik heb alles gelezen wat ik kon over het systeem. Macram, waar heb je gelezen dat het systeem "geen buitenlucht kan aanzuigen"? Ik wil je geloven, maar er is enig bewijs dat erop wijst dat dat onnauwkeurig is. Heb je een systeemdiagram? Achter het achterlicht zit een uitlaatpoort en een inlaatpoort, geloof ik, met een luchtfilter. Ik heb constant zekeringen doorgebrand en het web afgespeurd om een oplossing te vinden en kwam uit bij een video van een eigenzinnige meneer uit onze buren in het noorden van Alberta, Canada. Ik zal het aan het einde van mijn bericht linken, maar zijn oplossing heeft daadwerkelijk geholpen. Het probleem lijkt te zijn dat het magneetventielblok dat de overdracht van stikstof in het "afgesloten systeem" mogelijk maakt, waarschijnlijk vastloopt door een slecht ontwerp en verschillende uitzettingssnelheden van de bouwmaterialen. De ingenieuze oplossing die werd aanbevolen, was om een batterijdeken te kopen en de compressor en het magneetventielblok in te pakken om het op te warmen. Ik heb er een gekocht en hem om de compressor en het magneetventielblok gewikkeld en het werkte. Ik stak hem samen met mijn blokverwarming elke nacht in en zette hem op een timer om twee uur voordat ik naar mijn werk ging aan te gaan. Het verwarmde de onderdelen en de truck zou zichzelf waterpas zetten als ik hem startte. Tijdens het rijden zou de truck echter langzaam aan de voorkant zakken in de loop van mijn rit. De achterkant zou helemaal naar offroad twee gaan... Dit betekent dat het magneetventielblok het probleem heeft. Dat zakken en de achterkant die omhoog komt, gebeurde eigenlijk alleen bij -10 tot -20 graden. Als het tussen de 0 en 30 graden Fahrenheit was, bleef hij meestal waterpas tijdens mijn rit van 40 minuten. Als het onder de 30 graden (F voor vrijheidseenheden natuurlijk) was, zou de zekering doorbranden. Als ik de batterijdeken gebruikte, zou de truck waterpas worden en mijn hele rit waterpas blijven. Het lijkt er dus op dat hoe lager de temperatuur, hoe meer problemen het magneetventielblok heeft. Ik ontdekte dat de zekering die doorbrandde de 40 ampère kubuszekering was. Dat is voor de compressor, geloof ik. Dit zou logisch zijn als de compressor probeerde te draaien en de magneetventielen niet bewogen en de compressor vastliep, waardoor er alleen een hoge stroomsituatie ontstond. Ik geloof niet dat de compressor het is die vastloopt, maar hij is er toch in gewikkeld. Een probleem dat ik wel tegenkwam met de batterijdeken is dat als hij te lang is aangesloten, de compressor niet draait. Er zit ook een hoge temperatuurbegrenzingsschakelaar op de compressor om te voorkomen dat hij te lang draait en zichzelf vernietigt, die actief wordt als de deken hem te veel opwarmt. De deken wordt niet warm genoeg om iets te smelten. Het is tenslotte voor een batterij met een kunststof behuizing, maar het lijkt wel die temperatuurbegrenzingsschakelaar te activeren.

Ik kijk uit naar je gedachten hierover.

Link naar de YouTube-video.

https://youtu.be/E_PyTx-lu-w

Ja, ik ben het ermee eens. Ik heb zoveel mensen gezegd om nooit de Ram-truck met luchtvering te kopen, en mijn vrienden die ze een paar jaar hadden en ze allemaal inruilden na slechts de tweede winter, hebben dat ook gedaan. Mijn truck staat de hele nacht in een verwarmde garage. De eerste keer dat ik een probleem had, nivelleerde hij zichzelf 's nachts en zakte hij helemaal naar beneden op de bump stops aan het einde van de dag buiten bij -35 °C. Toen parkeerde ik hem in de garage en hij nivelleerde. Ik bracht hem naar de dealer en ze vervingen de compressor? En droogden het systeem en deden er nieuwe stikstof in. De tweede keer maakte het niet uit, hij nivelleerde nooit in de garage. De bestuurderskant stond in de normale modus en de passagierskant in offroad 2, bracht hem naar de dealer en verving de compressor opnieuw, deze winter faalde hij opnieuw met de voorkant op de bump stops en de achterkant in offroad 2, zou zichzelf niet nivelleren in de garage, moest 2 weken wachten om hem te laten repareren. Vervangen compressor voor een derde keer, goddank voor de verlengde garantie. Het ergste is dat FCA geen antwoord heeft op dit probleem. Ik heb de video bekeken waar je het over hebt, maar het zal mijn probleem niet helpen, aangezien ik al in een verwarmde garage parkeer. FCA heeft een terugroepactie nodig voor deze vreselijke luchtvering en moet deze repareren of verwijderen.

Er zijn hier in de winter zoveel problemen met deze luchtvering dat de Dodge-dealer is gestopt met het bestellen van luchtveringen in alle voertuigen. Vorige winter was de wachttijd van 2 weken te wijten aan de vele problemen met de luchtvering, en nu ben ik een beetje aan het rondkijken om eventueel de Ram in te ruilen voor een andere Ram zonder luchtvering of een ander merk, maar wanneer de dealers erachter komen dat hij luchtvering heeft, daalt de waarde omdat ze niet de hoofdpijn van al die problemen willen. Is er een manier om de luchtvering in offroad 1 te vergrendelen en de compressor voor de winter uit te schakelen? Dan zou het niet uitmaken of hij bevriest, want hij hoeft niet te draaien als je de hoogte kunt instellen, hem kunt vergrendelen en vervolgens de compressor kunt uitschakelen. Het verwijderen van de zekering voor de winter zou voorkomen dat hij draait, maar ik weet niet zeker of hij op de gewenste hoogte zou blijven. Weet iemand of dit mogelijk is?

Er zijn hier in de winter zoveel problemen met deze luchtvering dat de Dodge-dealer is gestopt met het bestellen van luchtveringen in alle voertuigen. Afgelopen winter was de wachttijd van 2 weken omdat er zoveel problemen waren met de luchtvering, en nu ben ik een beetje aan het rondkijken om de Ram eventueel in te ruilen voor een andere Ram zonder luchtvering of een ander merk, maar als de dealers erachter komen dat hij luchtvering heeft, daalt de waarde omdat ze niet de hoofdpijn van al die problemen willen.
Is er een manier om de luchtvering in offroad 1 te vergrendelen en de compressor voor de winter uit te schakelen? Dan maakt het niet uit of hij bevriest, want hij hoeft niet te draaien als je de hoogte kunt instellen, hem kunt vergrendelen en vervolgens de compressor kunt uitschakelen. Het trekken van de zekering voor de winter zou voorkomen dat hij draait, maar ik weet niet zeker of hij op de gewenste hoogte zou blijven. Weet iemand of dit mogelijk is?
Ik ben niet bekend met dit systeem, maar aangezien dit met koud weer te maken lijkt te hebben, vraag ik me af of het systeem wat luchtrem-antivries zou aankunnen? De luchtrem-antivries smeert en conditioneert ook kleppen en afdichtingen etc. Het werkt vrij goed op luchtsystemen.

Mijn 2014 1500 Ram limited eco-diesel Air ride begon hier in Pennsylvania op 15-9-2019 net kuren te vertonen. Hij staat op de bump stops en denkt dat hij op normale rijhoogte staat. Ik ga de compressor vervangen en hoop dat dat de truc doet, want ik heb geen lekken en geen doorgebrande zekering gevonden. Ik denk dat de stikstof in het systeem als een accumulator werkt om het laten zakken en omhoog brengen van de truck te verzachten, want het is een actief systeem dat automatisch in de Aero-modus gaat wanneer hij 60 mijl per uur of zo haalt, na een bepaalde tijd en bij het stoppen teruggaat naar normale rijhoogte of reist met een lagere snelheid onder de 60 mijl per uur gedurende een bepaalde periode.

Geweldig geschreven, ik heb net wat meer geleerd over mijn beest... LOLL
Ik heb problemen gehad, de winter op alle 4 de balgen leeggelopen (OEM-balgen), en weer in juli, het was 65f(18c) en ik verloor de luchtdruk naar de achterste balgen... de compressor draait, dan stopt hij (wat betekent dat het systeem zijn maximale PSI heeft bereikt??) Ik heb ook gelezen dat de compressor op een timer draait, ik stel me voor dat ze zeggen dat het X minuten duurt om het reservoir te vullen.
Het probleem lijkt zich altijd voor te doen op de snelweg en in de AERO-modus, voor zover ik kan zien. Maar de laatste tijd, als ik de vering naar ENTRY/EXIT laat zakken, bouwt hij geen druk meer op voor mij. De compressor draait, het scherm zegt RAISING, maar er gebeurt niets.
Ik heb de luchtlekkentheorie uitgesloten nadat ik heb getest door te verhogen naar OFFROAD2 en de 20a zekering voor de luchtveringmodule en ook de 40a zekering voor de compressor heb getrokken. De truck is al 2 weken zo en alles is in orde, ik meet met een meetlint van de grond tot de spatbordrand, geen beweging. Heb ook een paar ritten op de snelweg gemaakt, nog steeds geen verandering. Heb ik naar uw mening een computer(module) probleem?
Elk inzicht wordt gewaardeerd!!
Dank u
Don

Zo blij om eindelijk een 'recent' en deskundig bericht te vinden over de ophangingsproblemen van de 1500's. Ik kocht mijn RAM 1500 in 2015 buiten Toronto en laadde hem domweg enorm over (1500 lb in de laadbak) en liet hem buiten staan in de buurt van Barrie in het freak -30 graden weer dat we hadden in de winter van 2017-18...

Hoe dan ook, om een lang verhaal kort te maken, ik ben er zeker van dat de compressor bevroor en het systeem in paniek raakte - niet geholpen door het feit dat ik een camper had die ontworpen was voor een 2500 achterin. In principe blokkeerde de ophanging en zei gewoon 'onmiddellijke luchtvering vereist' (of zoiets) en de rit was stijf en hobbelig.

Ongeveer een week later verscheepte ik de RAM naar Engeland, waar ik nog steeds woon en werk, hij arriveerde in 2018 in de dokken van Southampton en de ophanging heeft sindsdien prima gewerkt, geen fouten, geen blokkades, rijhoogte is prima, zakt of daalt nooit zichtbaar in de loop der tijd.

Het enige netto resultaat van dit alles was dat de compressor sinds ik hem naar Engeland heb gebracht een luid sissend geluid maakt, of een sissend geluid dat lijkt op een semi- of een andere luchtcompressor die afblaast. Hij doet dit ongeveer om de 10 minuten ongeveer drie keer in totaal wanneer de truck wordt gestart, en dan misschien een paar willekeurige keren wanneer hij onderweg is.... Maar verder werkt hij perfect! Het is zo sinds 2018, het is nooit erger (of beter) geworden...

Er is maar één bedrijf in Engeland waarvan ik weet dat het het stikstof-luchtveringssysteem kan onderhouden, en ik heb een offerte gekregen van £528 ($880 CAD) om de stikstof opnieuw onder druk te zetten.

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt als ik, het afblaasgeluid, maar verder geen andere indicaties van een probleem? Moet ik het systeem opnieuw laten vullen, of het gewoon met rust laten?

Bedankt.

Je zult mijn eerdere berichten in deze thread zien, maar laat me je mijn 2 cent geven over wat je beschrijft. Maar onthoud eerst dat we een stikstofopslagfles hebben, de airbags zoals je ze noemt en de compressor. Om te voorkomen dat er vochtige lucht binnenkomt en het systeem bevriest met het water in de lucht, is het een gesloten systeem. Wanneer de lading in de truck zwaar is en/of de truck zich in de offroad hogere standen bevindt, is de druk in de balgen hoog en de druk in de opslagtank laag, aangezien het meeste stikstof is gecomprimeerd van de opslagtank naar de airbags. Op mijn truck hoor ik vaak het sissen in het begin als ik de truck laat zakken en dan iets later start de compressor. Hoewel ik de controledetails van het systeem niet heb gezien of bestudeerd, concludeer ik dat in het begin van het laten zakken de druk in de balgen hoog genoeg is om de stikstof in de relatief lage druk opslagcilinder te laten stromen en dan bereikt het een punt waar de drukken tussen beide gelijk zijn en de compressor moet draaien om de stikstof die uit de airbags komt, onder druk te zetten in de hogedruk opslagfles.

Ik begrijp de details van je omstandigheden niet helemaal, maar misschien kan dit je een beetje helpen.

Voor mij ben ik erg blij geweest met mijn luchtvering en heb ik deze opnieuw besteld op mijn 2020 truck die ik hopelijk de komende maand of zo krijg.

Alles goed,

Bedankt voor de reactie. Ik was erg onder de indruk van het veersysteem en de RAM in het algemeen, afkomstig van een 2013 F150 FX4. Na het testen van een aantal 1500's van verschillende fabrikanten, leek de RAM qua kwaliteit (full-spec Sport) lichtjaren voor te liggen, en de vering was een stuk soepeler, plus het nut van het omhoog en omlaag gaan - wat handig was omdat ik het gebruik om veel te vervoeren en te slepen.

Sinds ik mijn koude weer probleem heb gehad met het vastlopen van de vering (onder zware belasting) voelt de vering niet meer helemaal hetzelfde aan. Als ingenieur kan ik de verandering in het gevoel van de vering het beste beschrijven als: de veren (als het normale veren zouden zijn) voelen wat slapper aan dan vroeger, de absorptie van hobbels in de weg lijkt wat meer impact te hebben op de vering dan oorspronkelijk. Er is geen stuiteren of springen, dus de schokdempers zijn in orde, ik vraag me alleen af of het overmatige gewicht van de camper de balgconstructies overmatig heeft belast... Stom genoeg vervoerde de truck de camper moeiteloos van Ontraio naar BC en terug zonder problemen (plus het trekken van een dubbelassige aanhanger) - het was alleen het koude weer in combinatie met de camper dat het probleem leek te veroorzaken.

Hoe dan ook, terugkomend op mijn oorspronkelijke vragen, ik probeer nog steeds precies uit te zoeken hoe het systeem werkt. Typisch zou een gesloten-lussysteem geen compressor nodig hebben, ik begrijp dat als er hoge- en lagedruktanks zijn, dat de behoefte aan een compressor zou kunnen verklaren, maar alle afbeeldingen die ik van het systeem kan vinden, tonen de twee tanks die via één drukleiding zijn verbonden. Ik zou graag een van deze systemen uit elkaar halen en een echt begrip krijgen van hoe het werkt, en me door veel onzin op internet worstelen.

Bedankt voor de reactie. Ik was erg onder de indruk van het veersysteem en de RAM in het algemeen, afkomstig van een 2013 F150 FX4, na het testen van een aantal 1500's van verschillende fabrikanten leek de RAM qua kwaliteit (full-spec Sport) en de vering lichtjaren voor te liggen, plus het veersysteem was veel soepeler, plus het nut van het omhoog en omlaag brengen - wat handig was omdat ik het gebruik om veel te dragen en te slepen.

Sinds ik mijn koudeweerprobleem heb gehad met het vastlopen van de ophanging (onder zware belasting) voelt de ophanging niet meer helemaal hetzelfde aan. Als ingenieur kan ik de verandering in het gevoel van de ophanging het beste beschrijven als de veren (als het normale veren zouden zijn) een beetje slapper aanvoelen dan vroeger, de absorptie van hobbels in de weg lijkt iets meer impact te hebben op de ophanging dan oorspronkelijk. Er is geen op- en neergaan of stuiteren, dus de schokdempers zijn in orde, ik vraag me gewoon af of het overmatige gewicht van de camper de balgconstructies overmatig heeft belast... Stom genoeg vervoerde de truck moeiteloos de camper van Ontraio naar BC en terug zonder problemen (plus het slepen van een dubbelassige aanhanger) - het was gewoon het koude weer in combinatie met de camper dat het probleem leek te veroorzaken.

Hoe dan ook, terugkomend op mijn oorspronkelijke vragen, ik probeer nog steeds precies uit te zoeken hoe het systeem werkt, typisch zou een gesloten-lussysteem geen compressor nodig hebben, ik begrijp dat als er hoge- en lagedruktanks zijn, dat de noodzaak van een compressor zou kunnen verklaren, maar alle afbeeldingen die ik van het systeem kan vinden, tonen de twee tanks die via één drukleiding zijn aangesloten. Ik zou graag een van deze systemen uit elkaar halen en een echt begrip krijgen van hoe het werkt, en door veel onzin op internet snijden.
Ik ben ook ingenieur. Er is ergens op deze site een gedetailleerd schema van het systeem, maar ik heb geen tijd om ernaar te zoeken. De twee tanks waarnaar u verwijst, kunnen beide opslagtanks zijn en beide op dezelfde druk werken. Als je erover nadenkt, zul je zien dat het een compressor moet hebben. Het moet de stikstof comprimeren van de lagedrukbalgen naar de hogere druk opslagtank wanneer het gewicht op de truck klein is en/of wanneer je hem laat zakken. Omgekeerd heb je de compressor nodig om het gas naar de airbags te verplaatsen wanneer de truck zwaar beladen is of omhoog wordt gebracht in offroad 1 en 2. Ongeacht hoe je de opslagtank dimensioneert en welke druk je erop zet, je kunt het gas niet beide kanten op bewegen zonder compressie.

Na 80.000 mijl rijdt de mijne ook anders dan 5,5 jaar geleden toen hij nieuw was. Ik schrijf dit toe aan een beetje slijtage in alle verbindingen en wat veroudering van de verschillende rubberen bussen. Ik merk het vooral op ruwe wegen, niet op de snelweg. De mijne is meerdere keren overbelast geweest tot het punt waarop hij niet meer op aanvraag omhoog of omlaag ging, maar hij droeg de lading prima. Ik denk dat de maximale belasting die de mijne heeft gezien ongeveer 2500 lbs was, goed naar voren geladen in de laadbak. Zoals ik zeker weet, begrijpt u dat de plaatsing van de lading de ophanging beĂŻnvloedt, naast het werkelijke gewicht.

Veel succes met het uitzoeken!

Bedankt voor je reacties Howie. Ik denk dat je gelijk hebt, wat slijtage door ouderdom is heel normaal en zou de verandering in de rijkwaliteit kunnen verklaren - met dit in gedachten zal ik waarschijnlijk de vering van mijn truck met rust laten, ik wil er liever niet aan knoeien en meer problemen veroorzaken, aangezien het systeem, afgezien van het geluid van de compressor dat afblaast zoals eerder beschreven, prima werkt.

Ik heb wat interessante info gevonden over de inlaat- en uitlaatbuizen van de compressor achter het achterste pax-achterlicht, dus uit nieuwsgierigheid ga ik daar misschien eens naar kijken...

Wat vind je van het gebruik van hydraulische ontdooismeermiddel, ik heb verschillende vermeldingen gezien van "NAPA ontdooismeermiddel Artikelnummer: 537001 (ALD-3)"?

En om het even te verduidelijken, bedankt voor je uitleg over het gebruik van de compressor, ik had meerdere informatiebronnen gelezen en raakte in de war tussen dit en een andere forumdraad (op een ander forum) waarin iemand beweerde dat de twee tanks individueel waren, één voor hogedrukopslag en een andere voor lagedrukopslag, daarom heb ik dat eerder genoemd, wat de situatie verder verwarrend maakt...

Bedankt voor je antwoorden Howie. Ik denk dat je gelijk hebt, wat slijtage door ouderdom is heel normaal en zou de verandering in rijkwaliteit kunnen verklaren - met dit in gedachten zal ik waarschijnlijk de vering van mijn truck met rust laten, ik wil er liever niet aan knoeien en meer problemen veroorzaken, aangezien het systeem, afgezien van het geluid van de compressor dat eerder werd beschreven, prima werkt.

Ik heb wat interessante info gevonden over de inlaat- en uitlaatbuizen van de compressor achter het achterste pax-achterlicht, dus uit nieuwsgierigheid ga ik daar misschien eens naar kijken...

Wat vind je van het gebruik van hydraulische ontdooismering, ik heb verschillende vermeldingen gezien van "NAPA ontdooismering Artikelnummer: 537001 (ALD-3)"?

En om het even te verduidelijken, bedankt voor je uitleg over het gebruik van de compressor, ik had meerdere informatiebronnen gelezen en raakte in de war tussen dit en een andere forumdraad (op een ander forum) waarin iemand beweerde dat de twee tanks individueel waren, één voor hogedrukopslag en een andere voor lagedrukopslag, daarom heb ik dat eerder genoemd, wat de situatie verder verwarrend maakt...
Ik zou niet proberen een additief te gebruiken zonder meer kennis dan ik heb over de details van het systeem. Ik weet niet of de compressor geolied is of olievrij. Zelfs als ik het zou willen gebruiken, weet ik niet zeker hoe ik dat moet doen. Het concept van een afgesloten systeem is om droog gas van het type dat je wilt erin te doen en het af te sluiten en je bent klaar, zolang er geen lekken zijn. Er mag geen vocht in het systeem zitten. Ik zou geneigd zijn om er niet mee te knoeien totdat er een probleem is met de werking van het systeem.

Aanvullende info: de mijne heeft een paar keer gehad dat hij in de winter niet van hoogte wilde veranderen. Dit is meestal wanneer ik het voertuig wil laten zakken om in/uit te stappen. Het is altijd gebeurd als de wegen in de lente of herfst erg modderig en vervelend zijn en ik heb het toegeschreven aan ijs dat ergens extern op het systeem bevriest en een probleem veroorzaakt. Het werkte de volgende dag of later op de dag altijd weer prima als de temperatuur overdag opliep. Mijn garage is meestal ongeveer 0 graden Celsius of net daaronder, maar het zoute spul smelt altijd 's nachts weg.

Alles goed,

...

Ik heb een Foxwell Tool met de Chrysler-specifieke add-on, zodat ik toegang heb tot de luchtveringmodule om codes, statistieken te bekijken en tests uit te voeren. Dit is wat ik tot nu toe begrijp, en als iemand items wil corrigeren, voel je dan vrij om suggesties te doen:

...
Hallo MacRAM, zou u het exacte model van uw Foxwell-tool willen delen? En kan deze tool de balgen afzonderlijk aansturen en het systeem naar de atmosfeer dumpen?

Bedankt!

Discussion starter · #37 ·
Hallo MacRAM, zou je het exacte model van je Foxwell-tool willen delen? En kan deze tool de balgen afzonderlijk aansturen en het systeem naar de atmosfeer laten leeglopen?

Bedankt!
NT510, het kan alle interne diagnoses voor de luchtvering uitvoeren, inclusief de luchtmassaberekening en het ventileren naar de atmosfeer. Ik heb gehoord dat de alpha odbc hetzelfde kan.

Verzonden vanaf mijn SM-G950W met Tapatalk

Geweldige uiteenzetting over hoe de luchtvering werkt. We hebben net onze luchtvering laten onderhouden, waarbij ze zeiden dat ze de compressor moesten vervangen, gelukkig onder garantie. Op dit moment doet het systeem het weer niet goed. Er staat dat de compressor moet afkoelen en dat hij de belasting niet kan detecteren. Meestal gaat dit snel over, maar gisteren reden we op de snelweg en stond er dat hij op normale rijhoogte stond, maar we zaten op de bump stops en de rit was erg hobbelig. Eenmaal terug in de stad en gestopt, hem helemaal omhoog gezet naar Offroad 2 en daarna weer terug naar Normaal en alles was in orde.

We wonen in Manitoba en ik weet dat het koude weer niet geweldig is voor deze systemen, maar dit is een absolute nachtmerrie om mee te rijden. Ik ben op het punt dat ik wil dat ze de truck ombouwen naar spiraalveren, in plaats van weer onderdelen te vervangen. We hebben onze 2016 pas 1 jaar en we hebben er nu spijt van dat we hem hebben gekocht vanwege de luchtvering. We hebben nog 4 jaar/160.000 km fabrieksgarantie op de truck en we willen niet elke winter met de vering vechten.

Denk je dat het nuttig zou zijn om de Foxwell OBD te halen en het systeem zelf te testen of het gewoon voor de tweede keer in iets meer dan een maand naar de dealer te brengen?

NT510 kan alle interne diagnoses uitvoeren voor de luchtvering, inclusief luchtmassaberekening en ontluchting naar de atmosfeer. Ik heb gehoord dat de alpha odbc hetzelfde kan.
Bedankt voor de reactie MacRAM, helaas zie ik het nu pas. Ik heb kort na mijn laatste bericht de AlfaODB gekocht en kan bevestigen dat het alles kan wat de dealer kan.

...
Denk je dat het nuttig zou zijn om de Foxwell OBD te halen en het systeem zelf te testen, of het gewoon voor de tweede keer in iets meer dan een maand naar de dealer te brengen?
Kalyphus - Ik zou de AlfaODB + OBDlink MX overwegen als je wilt investeren in een scantool. Het doet alle ophangingsdiagnose en serviceprocedures, evenals leuke dingen zoals het inschakelen van DRL's, LED/HID-lichtconversies, bandomtrek, globale ramen omlaag vanaf de sleutelhanger, programmeer vervangende fobs, enz...

Dat gezegd hebbende, er is nogal wat apparatuur nodig om de luchtvering volledig te onderhouden. Ik zou beginnen met het toevoegen van een paar gram luchtleiding-antivries in de inlaatademhaling achter het achterlicht, maar je zult waarschijnlijk problemen blijven houden, ongeacht hoe koud het daar is. Ik weet dat mensen goede resultaten hebben gehad met het inpakken van de compressor met een elektrische batterijdeken en deze 's nachts aangesloten te laten. Andere vindingrijke Canadezen zijn tot het uiterste gegaan om hete uitlaatgassen in een omhulsel rond de compressor te leiden.

Laat me weten als je service documenten of aanbevelingen voor apparatuur nodig hebt. Omdat je nog steeds garantie hebt, betwijfel ik of je geĂŻnteresseerd bent in het openen van die doos van Pandora. Ik kocht een nieuwe compressor en kleppenblok voor minder dan $ 500 US nieuw. De stikstof, vacuĂĽmpomp, spruitstuk en programmeur waren nog eens $ 400. Het is een aanzienlijke investering, maar nu kan ik het systeem elke herfst drogen en opnieuw opladen. Ik ben in Minnesota, dus een of twee keer per seizoen bevriezen is acceptabel, maar meer dan dat en ik zou serieus overwegen om over te stappen op een spiraalveerconversie.

Discussion starter · #40 ·
Man, ik haat het om te lezen over al die mensen die worstelen met de ophanging. Ik heb een 4/120 op mijn truck en heb de ASU nu een keer vervangen. Zou ongeveer $2300 zijn geweest, wat belachelijk is en een van de redenen waarom ik de Maxxcare heb gekocht.

Dit jaar geen problemen, maar de winter was enigszins mild.

Verzonden vanaf mijn SM-G950W met Tapatalk

21 - 40 of 151 Posts