RAM 1500 Diesel Forum banner
141 - 151 of 151 Posts
Mijn luchtvering houdt de stand niet vast waarop ik hem heb ingesteld, zoals als ik hem op de laagste stand zet, waar hij prima werkte. Maar na een ongeluk houdt de luchtvering geen stand meer vast, maar gaat hij steeds terug naar de middelste stand. Zelfs als ik hem op aro zet, gaat hij terug naar het midden

Wat bedoel je met 'middelste stand'? Er zijn 4 juiste hoogtes in het systeem.

Verandert deze hoogte tijdens het rijden of tijdens het parkeren?

Ik wil de invoerinstelling. Ik ben klein en oud. Het was een tijdje ingesteld om in deze instelling te blijven, maar nu wil het er de hele tijd zijn.

Zodra je harder gaat dan 10 mph, gaat het naar de aro-modus. Dan, als ik thuiskom, moet ik het vertellen om naar de invoerinstelling te gaan.

Hallo en goedemorgen. Dit is mijn 3e winter in WI en mijn luchtvering heeft het eindelijk begeven. Mijn achterkant is volledig opgeblazen, terwijl mijn voorkant op de bump stops rijdt. Ik heb een uitgebreide garantie en heb hem gisteren naar een lokale Ram-dealer gebracht. Ze hebben hem een halve dag gehad en kwamen uiteindelijk terug om me te vertellen dat de compressor vervangen moet worden. Vroegst mogelijke datum is 3 januari! Ik moet nog 2 weken in deze achterlijke rit rijden en mijn tanden uit mijn hoofd rammelen bij elke kleine hobbel.
Mijn vraag: is er een manier om hem gewoon op normale rijhoogte te zetten totdat ik hem gerepareerd heb? Kan ik een link krijgen voor de 40A zekering? Bedankt!

Ik weet niet zeker hoe je lucht in de voorste balgen zou krijgen zonder een werkende compressor.

Dus ik heb eindelijk mijn achterste balgen een paar maanden geleden vervangen nadat ze het hadden begeven tijdens lange reizen en willekeurig tijdens het dagelijks rijden. Ik ben in Arizona, dus ik heb niet veel last van de kou, maar ze vielen nog steeds uit. Ik heb het systeem ook met stikstof onderhouden. Het is een gamechanger geweest en merkte een behoorlijk verschil in de reactietijd bij het omhoog of omlaag brengen. Ik heb video's bijgevoegd. In de video zei ik dat het een 2018 was, maar het is een 2016. Mijn andere voertuig is een 2018..haha.. Ik hoop dat dit helpt.

Ik wil een thread starten over de fabrieksmatige luchtvering, omdat het erop lijkt dat velen er problemen mee hebben gehad bij koud weer, inclusief ikzelf. Dit is mijn 3e winter en ik heb eerst de doorgebrande zekering meegemaakt en daarna situaties waarin de vering niet werkt. Ik heb een uitgebreide garantie en heb hem naar de dealer gebracht en hun antwoord is dat ze gewoon de Air Supply Unit (ASU) zullen vervangen.

Er lijkt niet veel technische informatie over te zijn en er is veel verkeerde informatie over geplaatst, dus hier gaan we....

Ik heb een Foxwell Tool met de Chrysler-specifieke add-on, zodat ik toegang heb tot de Air Suspension-module om codes en statistieken te bekijken en tests uit te voeren. Dit is wat ik tot nu toe begrijp, en als iemand items wil corrigeren, voel je dan vrij om suggesties te doen:

1. Allereerst. De Air Ride Suspension is ontworpen als een afgesloten, met stikstof gevuld systeem en heeft niet de mogelijkheid om buitenlucht binnen te halen, tenzij dit wordt bevolen met de vulpoort en procedure. Het wordt vervaardigd door Continental Automotive.
2. Het systeem heeft de mogelijkheid om te ontluchten naar de atmosfeer via de ontluchting in het gebied van de achterste achterlicht aan de passagierskant. Het is onduidelijk welke opdrachten dit laten plaatsvinden, maar er zijn testprocedures om elke balg naar de atmosfeer te ontluchten en ik denk dat als je ASU vastzit en je de transportmodus inschakelt, je naar de atmosfeer ontlucht.
3. Er zijn 2 tanks (Reservoir High/Low), de ASU, Air Suspension Control Module (ASCM), Balgen en Niveausensoren.
4. De ASU bevat de luchtdroger, compressor, uitlaatklep, kleppenblok, druksensor en temperatuursensor.
5. Er zijn talloze revisies geweest van de ASU om problemen met koude temperaturen aan te pakken. De laatste was eind 2016 en omvatte wijzigingen aan componenten om het vastlopen van de compressorkop als gevolg van ongelijke uitzetting en samentrekking van materialen te voorkomen. (Mijn dealer vertelt me dat er een nieuwe, aanstaande revisie van de besturingsmodule is om de problemen met het doorbranden van de zekering op te lossen).
6. De unit moet een Air Mass Calculation uitvoeren om hem in werking te stellen wanneer je testprocedures gebruikt. (Plant Mode). Deze Air Mass Calculation is nodig omdat de stikstof op elk moment door de componenten wordt verspreid, dus er moet een echte berekening komen van hoeveel stikstof het systeem heeft. Dit gebeurt door de druk van elke balg, tank en het reservoir te controleren. Het reservoir wordt bij nieuwstaat op 175 PSI gebracht en nogmaals, het heeft de mogelijkheid om vele ontluchtingen naar de atmosfeer te doorstaan voordat het punt wordt bereikt waarop de luchtmassa onvoldoende is voor het systeem om te functioneren.

Vanuit een probleemperspectief lijkt het systeem 2 niveaus van codes te hebben:

Geel - "Service Air Suspension" of "Ride Height Not Permitted" - Het systeem heeft druk, maar de ASU heeft een code of de ASU reageert, maar kan de functie niet uitvoeren. Het is geel, de airbags zijn opgeblazen en binnen een bepaald niveau of hoogte.
Rood - "Service Air Suspension Now" - De ASU reageert helemaal niet, het systeem heeft lage of geen druk, een of meer balgen hebben geen druk of onder de normale rijhoogte of differentieel.

Bij het bekijken van problemen lijken ze te worden opgesplitst in:

Systeemlek - Er is een lek naar de tank of de atmosfeer.
ASU- of ASCM-fout of bevroren - De ASU of ASCM reageert niet of kan de opdracht niet uitvoeren.

Kortom, als je truck op de bump stops staat, heb je een lek. Als het lek naar de atmosfeer gaat, zal je truck op een bepaald moment geen stikstof meer hebben in het reservoir en krijg je een rode code. Als de truck min of meer waterpas staat en niet in de instapmodus staat, krijg je een gele code. Er zijn echter omstandigheden die ertoe kunnen leiden dat je tuck iets zakt na enorme temperatuurschommelingen, omdat de truck een timer heeft wanneer hij wordt uitgeschakeld, waarbij hij de truck waterpas zet. Eenmaal waterpas, zal hij de ASU niet laten draaien om hem waterpas te zetten totdat je de truck start.

Als iemand iets wil toevoegen, voel je dan vrij.

Proost,
Nu moet iemand een stapsgewijze handleiding plaatsen van een totaal leeg systeem, het mijne kalibreert niet, bedankt

Geweldige thread hier, leer veel. Heb mijn eerste twee winters in Michigan overleefd met een 2017 Laramie met luchtvering, maar gisteren stond de voorkant op de aanslagen en de achterkant was omhoog getrokken alsof hij in off-road 2 stond. Ziet ernaar uit dat een zekering is gesprongen, dus hopelijk lost dat het in ieder geval tijdelijk op.
Hey Chuck, ik ben benieuwd of je ooit een oplossing voor dit probleem hebt gevonden. Ik heb momenteel last van hetzelfde probleem. Het nivelleert af en toe, maar zakt dan ook willekeurig naar beneden.

Now someone needs to post a step by step by step from total empty system mine is not calibrating thanks
Het is heel simpel, maar je hebt wel een speciaal gereedschap nodig om het systeem te reinigen en opnieuw te vullen met lucht of stikstof. Mijn overzicht van het vervangen van de achterste balgen heeft een link waar je het kunt krijgen.

Hey Chuck, I am curious if you ever found a resolution to this problem. I am currently dealing with the same issue. It will level out occasionally but then also randomly drop down.
Je zou een lek in de balgen kunnen hebben. Als je de video bekijkt die ik heb gepost van mijn achterste balgenwissel, zul je zien dat een van mijn balgen kapot was. De truck zou willekeurig en meestal op de slechtste momenten naar beneden zakken.

141 - 151 of 151 Posts