RAM 1500 Diesel Forum banner
121 - 140 of 151 Posts
Ik heb net mijn beide achterste airbags vervangen omdat deze aan één kant tot aan de bump stop zakten en scheef reden. Zou ik na het installeren en opladen van het systeem 175 psi moeten zien bij de testpoort in de entry-modus of in de normale modus? Ik had de druk op 175 in de normale modus, maar bij het verlagen naar de exit-modus kreeg ik een foutmelding voor "mass air to high" en daalde hij niet.
 
HĂ© jongens,

Blij om een informatief draadje over dit onderwerp te vinden. Na 5 jaar Canadese winters ben ik eindelijk de gevreesde problemen met de luchtvering van mijn truck gaan krijgen.

Er verscheen een bericht op mijn EVIC:
“Onmiddellijke service/reparatie van de luchtvering vereist”

Gelukkig gooide de truck deze foutmelding terwijl hij zich in normale rijhoogte bevond, dus ik heb geen probleem met de huidige rijeigenschappen. Wanneer ik echter op de consoleknoppen druk, verandert er niets en knipperen de kleine gele LED's niet. Ik rijd er nu al 4 dagen mee in normale rijhoogte zonder problemen.

Ik heb de 20A-, 40A-zekering en het luchtveringsrelais in de PDC gecontroleerd, die beide in orde zijn. De truck heeft geen doorzakking of helling aan een kant/hoek.

Ik heb de ASCM gescand met AlfaOBD en de codes op de foto gekregen. Ik heb ze gewist en de 2 codes voor de terugslagklep kwamen onmiddellijk terug, maar de code voor de rijhoogtedruk is de afgelopen 4 dagen niet meer opgetreden.

Ik heb een foto van de codes en het AlfaOBD-logboek van ASCM bijgevoegd.

Image

Image

Image

Image



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Na veel onderzoek ben ik er eindelijk achter. Bleek een kapotte draad te zijn die naar de compressor liep.

Image

Image



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik heb net mijn beide achterste airbags vervangen omdat deze aan één kant tot aan de bump stop zakten en scheef reden. Na installatie en het opnieuw vullen van het systeem, zou ik dan 175 psi moeten zien bij de testpoort in de entry-modus of wanneer deze in de normale modus is opgetild? Ik had de druk op 175 in de normale modus, maar bij het laten zakken naar de exit-modus kreeg ik een foutmelding voor "mass air to high" en zakte niet
Het systeem zou op een gegeven moment overtollige druk moeten afblazen. Ik heb tot 170 psi gevuld in de normale modus, en dan hoor ik de ontlastklep opengaan na een paar keer starten en stoppen van de motor en wat op en neer.

Ik ben ook onzeker over de nauwkeurigheid van de meters. Is het plus of min 15 psi?
 
Ik heb net iets meer dan 200.000 km op mijn 2015 RAM 1500 en het luchtveersysteem in een Alberta-winterklimaat kan een pijn zijn - veel $$$'s - maar niet onoplosbaar.

Ten eerste - het is een gesloten systeem. Als er echter een langzaam lek is, zal het uiteindelijk lucht aanzuigen (samen met het vocht.) Het is zo ontworpen dat het blijft functioneren totdat u het kunt repareren. Ja, reparaties bij de dealer zijn extreem duur en ze gebruiken ook hun sterk gemarkeerde OEM-onderdelen - dit alles is een pijn, tenzij u garantie heeft (vooral een garantie waarbij de kleine lettertjes de luchtvering dekken).

Het zelf repareren is een optie en het is de weg die ik heb gekozen. Het is niet voor degenen die geen kennis en enkele belangrijke tools hebben. Kennis is beschikbaar op Chrysler's "TECH AUTHORITY" via een abonnement. Ik koos het 3-daagse abonnement en het scherm drukte alles af in PDF-bestanden over de reparaties van belang. Er zijn ook een aantal uitstekende online bronnen (Arnott Industries) en andere YouTube-video's (ze hoeven niet RAM-specifiek te zijn).

Echte informatie, GEEN veronderstellingen of veronderstellingen, zal u helpen erachter te komen wat de olifant in de kamer is - anders wacht de serviceafdeling van de dealer gewoon tot u verschijnt met de creditcard in de hand.

Tools:
  • Luchtdrukregelaar (Online of in laswinkels verkrijgbaar - de mijne is specifiek voor inerte gassen zoals argon en stikstof. U moet de hogedrukstikstofgas van 1500 psi kunnen regelen tot ongeveer 170 psi.)
  • R 134A-adapter. Hiermee kunt u verbinding maken met de aansluiting van het hogedrukreservoir aan boord bij de achterband aan de rechterkant. U moet de band verwijderen en de plastic wielkuip verwijderen om toegang te krijgen. De adapter is duur via Mopar-tools, maar als u eenmaal weet dat het een standaard auto-airconditioningfitting is, kost deze online ongeveer $ 50 tot $ 100 voor een van redelijke kwaliteit.
  • Drukkoppelingen, fittingen, slangen, enz. Ik heb veel van mijn spullen via Harbor Freight of Princess Auto gekregen.
  • Een druktestfitting die u zelf moet maken om de vier luchtblazen en -leidingen afzonderlijk te testen. Een microlek kan worden gevonden door een van de 4 segmenten te isoleren van het magneetventielblok met behulp van uw testopstelling. Breng vervolgens voorzichtig de druk in dat segment op tot net genoeg om die hoek naar het juiste niveau te brengen en sluit vervolgens de hogedrukbronkant van de regelaar af (of isoleer deze) en wacht een paar uur en bekijk de lagedrukzijde van de regelaar voor lekkage. Regel uw drukken zorgvuldig - een fout hier zal iets breken of erger nog, u pijn doen! Ik heb mijn testfitting gemaakt van een stuk aluminium met behulp van een boorpers, tap en matrijs en wat geborgen luchtveringbuizen en -fittingen van een gesloopte RAM Ecodiesel.
  • Samengeperste stikstof (u kunt een fles huren bij Praxair of Air Liquide). Mijn fles van 3 voet kost $ 80 per lading en $ 30 huur voor een maand. De fles is ongeveer 1500 psi en er is genoeg stikstof om minstens 6 volledige luchtveersysteemspoelingen en -vullingen uit te voeren, met wat over om al uw banden met stikstof te vullen. Eenvoudig ontluchten/spoelen en opnieuw vullen is een manier om vocht te verwijderen dat in de tanks en blazen is opgesloten. Ik heb het systeem ontlucht en gevuld, ben toen een paar dagen rondgereden, heb de truck omhoog en omlaag gebracht en vervolgens het systeem opnieuw ontlucht - een paar cycli en het systeem is vrij van vocht.
  • Ik ben er zeker van dat een geavanceerde scantool waarmee u het luchtveersysteem kunt bedienen, nuttig kan zijn - maar ik heb er geen of heb er geen nodig (tot nu toe). Overdruk gewoon niets!!!
Mijn ervaring is dat de meest voorkomende uitvalmodus een lek is dat optreedt in de luchtveer zelf - specifiek het gebeurt waar de luchtblaas in zichzelf vouwt. De rubberachtige balgstof scheurt na verloop van tijd op deze spanningspunten - bij ongeveer 120.000 km op mijn truck. Deze "in de vouw" speldgaten zijn niet zichtbaar onder de stofkap, maar een aanhoudende druktest zal het verhaal vertellen. Nadat u de luchtveer hebt vervangen, kunt u de oude op de werkbank oppompen met ongeveer 15 psi en deze besproeien met een zeep- en wateroplossing. U zult een ring van speldgaten zien precies waar de luchtveer in zichzelf vouwt. Ook, als de luchtveer omhoog of omlaag duwt naar verschillende niveaus, zullen de interne microscheuren soms worden samengeperst en wordt het lek gestopt terwijl de luchtveer zich in die positie bevindt (een "functie" die u kunt gebruiken om uw probleem een paar weken en zelfs maanden te overbruggen en ook een reden waarom lekdetectie moeilijk kan zijn).

Gebruikte onderdelen zijn een haalbare optie voor sommige elementen (compressor, magneetventielblok; en als u uw autosloperij echt goed kent, de luchtveren zelf). Er zijn ook niet-OEM-onderdelen en gereviseerde onderdelen online beschikbaar die kosteneffectieve alternatieven zijn. Wees voorzichtig met "echt goedkope" namaakproducten - alleen een rijke man kan het zich veroorloven om twee keer voor iets te betalen. Ik had een achterluchtveer van een niet nader genoemde bron die een totale rolafstand van ongeveer 10 voet had, omdat de bovenste montagestructuur als een papieren bekertje vouwde. Het onderdeel zag er goed uit, maar was waardeloos vanwege de slechte kwaliteitscontrole bij het gieten van de zeer slagvaste kunststof.

Ten slotte - als u in een koud klimaat woont en de luchtvering niet goed werkt, de compressor stopt, u reparatiemeldingen op het scherm ziet, op de stootrubbers rijdt, het ventielblok bevroren is, enz.; U HEEFT EEN LEK. De make-up lucht die in uw normaal gesloten systeem werd getrokken, bracht wat vocht mee dat van invloed is op uw magneetventielblok, de compressor en andere elementen terwijl het ontdooit en bevriest. Dit is minder een probleem in warmere klimaten, maar u moet er rekening mee houden dat uw systeem in de loop van de tijd intern water opbouwt, wat uiteindelijk problemen zal veroorzaken. Maar de personen in warmere klimaten genieten wel van een iets langere run voordat de reparatierekeningen binnenkomen.

De luchtvering van de 1500 is normaal gesproken een gesloten systeem en als het NIET goed werkt in winterse omstandigheden - het meest waarschijnlijke (95% plus) antwoord is dat er vocht in het systeem is gekomen als gevolg van een lek (vaak een microlek in het begin) en alles wat u ervaart, is te wijten aan ijsvorming, wateropsluiting of gebrek aan werkdruk, omdat de lekken groter worden en de interne reservoirdruk te laag wordt omdat de make-up lucht niet langer voldoende is. De compressor kan een continue belasting niet aan en zal doorbranden - om dit te voorkomen is er een hittezensor die de compressor uitschakelt. Ondertussen blijft het systeem lekken - u begrijpt.

Trucs zoals het toevoegen van remleiding-antivries, een verwarmingsdeken voor de compressor, het instellen van de rijhoogte op een ander niveau en het verwijderen van zekeringen, en al die andere dingen die ik online heb gelezen (waarvan ik er veel met enig succes heb gebruikt), zijn allemaal tijdelijke noodoplossingen. Ze "kunnen" u hopelijk een paar maanden overeind houden, gebruik die tijd om onderdelen te vinden, uw budget te beheren en uiteindelijk het probleem op te lossen.
View attachment 87559 View attachment 87560 View attachment 87561
geweldige post
dit legt zoveel uit over dit systeem. Het beste is de foto van het zelfgemaakte spruitstuk en de adapters.
Moet deze post in de DIY-sectie staan als dat nog niet zo is?
 
Ik zoek al een paar dagen informatie, maar kan niet vinden wat ik zoek. Ik heb twee van mijn lekken ontdekt, namelijk waar de stikstofvulpoorten in het blokspruitstuk schroeven dat de reservoirs en de compressor verbindt. Ik heb geprobeerd het aan te draaien, maar mijn 15 mm 6-puntsdop heeft de zeskant van de vulpoorten afgerond. Ik wil alleen de blokconstructie kopen voor het geval het plastic gebarsten is (zie foto).
Image


Ik zie dat het wordt geleverd met de hele reservoirconstructie (zie P/N 04877129AC), maar dat heb ik allemaal niet nodig en het maakt de klus zoveel duurder en ingewikkelder.
Image


Weet iemand iets over alleen het blokspruitstuk (en misschien vulpoortconnectoren)? Ik heb geprobeerd een aantal Continental-nummers op te zoeken (die deze constructie aan FCA moeten hebben geleverd), die op de reservoirs stonden, wat op niets uitliep.

P. S. - Afgezien van de luchtveren zelf, vraag ik me af of dit een veel voorkomende plek is voor lekkage in het systeem. Ik zag een Facebook-bericht van een man, nog maar 2 dagen geleden, met een 2019, die lekken op precies dezelfde plek had ontdekt. Ik heb ook andere berichten gezien van mensen met lekkages op deze plek. In het begin moeilijk te spotten.
 
Ik zoek al een paar dagen informatie, maar kan niet vinden wat ik zoek. Ik heb twee van mijn lekken ontdekt, namelijk waar de stikstofvulpoorten in het blokspruitstuk schroeven dat de reservoirs en de compressor verbindt. Ik heb geprobeerd het aan te draaien, maar mijn 15 mm 6-punts dop heeft de zeskant van de vulpoorten afgerond. Ik wil alleen de blokconstructie kopen voor het geval het plastic gebarsten is (zie foto). View attachment 91797

Ik zie dat het wordt geleverd met de hele reservoirconstructie (zie P/N 04877129AC), maar dat heb ik allemaal niet nodig en het maakt de klus zoveel duurder en ingewikkelder. View attachment 91798

Weet iemand iets over alleen het blokspruitstuk (en misschien vulpoortconnectoren)? Ik heb geprobeerd enkele Continental-nummers op te zoeken (die deze constructie aan FCA moeten hebben geleverd) die op de reservoirs stonden, maar dat liep dood.

P. S. - Afgezien van de luchtveren zelf, vraag ik me af of dit een veel voorkomende plek is voor het systeem om te lekken. Ik zag een Facebook-bericht van een man, nog maar 2 dagen geleden met een 2019, die lekken op precies dezelfde plek had ontdekt. Ik heb ook andere berichten gezien van mensen met lekken op deze locatie. In het begin moeilijk te spotten.
Ik zoek al een paar dagen informatie, maar kan niet vinden wat ik zoek. Ik heb twee van mijn lekken ontdekt, namelijk waar de stikstofvulpoorten in het blokspruitstuk schroeven dat de reservoirs en de compressor verbindt. Ik heb geprobeerd het aan te draaien, maar mijn 15 mm 6-punts dop heeft de zeskant van de vulpoorten afgerond. Ik wil alleen de blokconstructie kopen voor het geval het plastic gebarsten is (zie foto). View attachment 91797

Ik zie dat het wordt geleverd met de hele reservoirconstructie (zie P/N 04877129AC), maar dat heb ik allemaal niet nodig en het maakt de klus zoveel duurder en ingewikkelder. View attachment 91798

Weet iemand iets over alleen het blokspruitstuk (en misschien vulpoortconnectoren)? Ik heb geprobeerd enkele Continental-nummers op te zoeken (die deze constructie aan FCA moeten hebben geleverd) die op de reservoirs stonden, maar dat liep dood.

P. S. - Afgezien van de luchtveren zelf, vraag ik me af of dit een veel voorkomende plek is voor het systeem om te lekken. Ik zag een Facebook-bericht van een man, nog maar 2 dagen geleden met een 2019, die lekken op precies dezelfde plek had ontdekt. Ik heb ook andere berichten gezien van mensen met lekken op deze locatie. In het begin moeilijk te spotten.
Het is een veel voorkomende plek voor een lek. Ik heb permatex niet-uithardende pakkingmaker gebruikt om de schroefdraad af te dichten. Een beetje is voldoende om het af te dichten. Ik heb ook de aluminium schroefdraad op de fittingen geborsteld om een deel van de oxide te verwijderen - met een zachte messing borstel.

Voor mij was de aluminium pitting net als een velglek op aluminium velgen.
 
Het is een veelvoorkomend gebied voor een lek. Ik heb permatex niet-uithardende pakkingmaker gebruikt om de schroefdraad af te dichten. Een klein beetje zal al een lange weg gaan om het af te dichten. Ik heb ook de aluminium schroefdraad op de fittingen geborsteld om wat van de oxide te verwijderen - ik heb een zachte messing borstel gebruikt.

Voor mij was de aluminium pitting net als een velglek op aluminium velgen.
Ik ben van plan dat te doen (of teflon tape te gebruiken), maar ik kan het niet eens losdraaien, ze zijn zo afgerond. Ze kunnen ook tegen het spruitstuk aanliggen, wat duidt op slechte schroefdraad. Ik zal de hele tankconstructie moeten verwijderen om het te controleren. Ik zou graag een nieuw spruitstuk bij de hand hebben voor het geval ik het heb gebroken of het niet kan afdichten. Ik heb ontdekt dat het spruitstuk onderdeelnummer 68204966AA heeft en ongeveer $85 US kost bij een dealer.
 

Attachments

Ik ben van plan dat te doen (of teflontape te gebruiken), maar ik kan ze niet eens terugdraaien, ze zijn zo afgerond. Ze kunnen ook tegen het spruitstuk aanliggen, wat wijst op slechte schroefdraad. Ik zal de hele tankconstructie moeten verwijderen om het te controleren. Ik zou graag een nieuw spruitstuk bij de hand hebben voor het geval ik het heb gebroken of het niet kan afdichten. Ik heb ontdekt dat het onderdeelnummer van het spruitstuk 68204966AA is en dat het minimaal $85 US kost bij een dealer.
Een andere optie is een gebruikt spruitstuk. Hoe dan ook, ik denk dat je op de goede weg bent.
 
Hallo iedereen. Ik ben hier nieuw. Ik heb deze berichten gelezen om uit te zoeken wat er aan de hand is met mijn schorsing. Ik zal proberen het kort te houden.
Ik heb AlphaOBD en als ik in mijn oprit zit, kan ik de truck op normale rijhoogte krijgen, maar hij gaat niet graag boven offroad 1 uit. Ik heb het reservoir met alphaobd leeggepompt en daarna keert hij terug naar normale rijhoogte als hij wordt bevolen.
Ik was vandaag onder de truck met zeepwater en vond geen lekken. Ik moet de zakken zelf nog op lekken controleren, wat ik volgende week zal doen. Ik vermoed dat het systeem een tekort aan stikstof heeft. Ik wacht momenteel op de R134a-kit om het niveau in de tanks te testen. Eén ding dat me is opgevallen, is een "klonk" in de achterkant bij het omhoog of omlaag brengen. Ik kan het alleen maar beschrijven als wanneer hij omlaag gaat, de vering een soort weerstand tegenkomt, zodra de weerstand is overwonnen, "klonkt" hij en gaat hij verder met zakken of omhoog gaan.
nu de echte domme vraag!
Als ik een paar gaatjes in mijn zakken vind, overwoog ik om ze met wat flex seal te behandelen. In het slechtste geval ben ik $20 kwijt voor een spuitbus flex seal en moet ik toch nieuwe zakken halen. Gedachten?
 
Ik zou niets anders dan puur gas in het systeem doen.

Geweldig draadje, ben er net op geland. Veel nuttige informatie. Bedankt aan iedereen die betrokken is.

Op een ander forum vond ik iemand die een droogmiddelpatroon tussen de compressor en de tanks heeft geplaatst. Enige gedachten? Zeker, het repareert de balgen zelf niet, maar kan zeker helpen om veel andere problemen te voorkomen. Ik heb de metalen plaat geciteerd, voor het geval dat iemand geĂŻnteresseerd is.

Onderwerp hier: Adding Suspension Airline Dryer
 
Ik heb hetzelfde probleem als de man uit Florida. Ventielblok, compressor en alle schokdempers vervangen door Arnott en krijg nu een overbelastingswaarschuwing C15da en kan er niet vanaf komen, ongeacht welke kalibratie ik meet en in Alpha obd invoer. De millimeterwaarden voor de voorste en achterste passagierszijde zijn 243 en 252 voor de offset-waarden.
 
Hoi allemaal. Ik ben hier nieuw. Ik heb deze berichten gelezen om uit te zoeken wat er aan de hand is met mijn vering. Ik zal proberen het kort te houden.
Ik heb AlphaOBD en als ik in mijn oprit zit, kan ik de truck naar normale rijhoogte krijgen, maar hij gaat niet graag boven offroad 1 uit. Ik heb het reservoir met alphaobd leeggepompt en daarna keert hij terug naar normale rijhoogte als hij wordt aangestuurd.
Ik lag vandaag onder de truck met zeepwater en vond geen lekken. Ik moet de zakken zelf nog op lekken controleren, wat ik volgende week zal doen. Ik vermoed dat het systeem een tekort aan stikstof heeft. Ik wacht momenteel op de R134a-kit om het niveau in de tanks te testen. Eén ding dat me is opgevallen, is een "klonk" in de achterkant bij het omhoog of omlaag gaan. Ik kan het alleen maar omschrijven als dat wanneer hij omlaag gaat, de vering een soort weerstand tegenkomt, zodra de weerstand is overwonnen, "klonkt" hij en gaat hij verder met zakken of omhoog gaan.
nu de echte domme vraag!
Als ik wat gaatjes in mijn zakken vind, overwoog ik om ze met wat flex seal te raken. In het slechtste geval ben ik $20 kwijt voor een spuitbus flex seal en moet ik toch nieuwe zakken halen. Gedachten?
Ben je hier ooit achter gekomen? Ik heb hetzelfde probleem
 
Geweldige thread hier, ik leer veel. Heb mijn eerste twee winters in Michigan overleefd met een 2017 Laramie met luchtvering, maar gisteren stond de voorkant op de aanslagen en de achterkant was omhoog zoals in off-road 2. Het lijkt erop dat een zekering is gesprongen, dus hopelijk lost dat het in ieder geval tijdelijk op.
 
Ik heb een 2021 Ram 1500 die de laatste instelling niet vasthoudt. Hij gaat steeds terug naar de middelste instelling, zodra je begint te rijden. Het is ook een 3.0 ED. Ik vind het prettig als de rit op de laagste stand staat. Hij hield dit vast tot ik een kleine aanrijding aan de voorkant kreeg, nu komt hij terug van de garage en houdt hij de laagste stand niet vast.
 
Ik heb een 2021 Ram 1500 die de laatste instelling niet vasthoudt. Hij gaat steeds terug naar de middeninstelling, zodra je begint te rijden. Het is ook een 3.0 ED. Ik vind het fijn als de rit op de laagste stand staat. Hij hield dit vast tot ik een kleine aanrijding aan de voorkant had, nu terug van de garage houdt hij de laagste stand niet vast
Man, het is niet nodig om elk...enkel....luchtvering.....draad.....op het forum te spammen om je vraag beantwoord te krijgen. Start gewoon een nieuw draadje met je unieke probleem.
 
Ik weet niet zeker of je het weet, maar de instellingen zijn snelheidsbeperkt, 25 mph denk ik voor offroad 2 en 40 voor offroad 1, de reden is de extreme toespoor en je zult banden vernietigen als niets anders.
 
121 - 140 of 151 Posts