RAM 1500 Diesel Forum banner
101 - 120 of 151 Posts
Ik ga dit oude draadje omhoog halen. Het uit de dood opwekken.. VEEL meer mensen moeten op de hoogte zijn van deze reparatie/reparaties. Ik heb zelf net een '15 ecodiesel Limited gekocht. Zoals je je waarschijnlijk kunt voorstellen, met luchtvering. Twee dagen na aankoop heb ik al problemen met de achterkant die op de bump stops rijdt. Ik zal beginnen met het verzamelen van benodigdheden om de reparatie van @UHBrandt te implementeren. Dankzij hem en alle anderen die aan dit draadje hebben bijgedragen. Ik weet nu dat er een oplossing is voor dit probleem, in plaats van over golven van informatie te gaan die zeggen dat ik de truck gewoon moet dumpen en spijt moet hebben van mijn aankoop. Eén vraag als iemand het weet, waar kan ik het beste de vervangende balgen kopen? Om goedkope namaak te voorkomen. (En tegelijkertijd woekerprijzen van dealers te vermijden.)
Bedankt bij voorbaat.
Ik zou het merk Arnott aanraden. Er zijn andere merken, maar dat is degene die ik heb gebruikt - via Rockauto

Ik ga dit oude draadje omhoog halen. Het uit de dood opwekken.. VEEL meer mensen moeten op de hoogte zijn van deze reparatie/reparaties. Ik heb zelf net een '15 ecodiesel Limited gekocht. Zoals je waarschijnlijk wel kunt raden, met luchtvering. Twee dagen na aankoop heb ik al problemen met de achterkant die op de bump stops rijdt. Ik zal beginnen met het verzamelen van benodigdheden om de reparatie van @UHBrandt te implementeren. Dank aan hem en alle anderen die aan dit draadje hebben bijgedragen. Ik weet nu dat er een oplossing is voor dit probleem, in plaats van over golven van informatie te gaan die zeggen dat ik de truck gewoon moet dumpen en spijt moet hebben van mijn aankoop. Eén vraag als iemand het weet, waar kan ik het beste de vervangende balgen kopen? Om goedkope namaak te voorkomen. (En tegelijkertijd woekerprijzen van dealers te vermijden.)
Bedankt bij voorbaat.
RockAuto verkoopt de luchtveringsonderdelen. Ook www.carid.com

• Like
Reactions: Aalexx777
Ik heb een raar probleem met mijn luchtvering.
Het zakt aan de passagierskant als het geparkeerd staat, maar niet altijd. Vrachtwagen houdt de passagierskant niet vast (gebeurt ook niet altijd) tijdens het slepen van mijn caravan. Het gewicht van de aanhangwagen is 660 lbs. Vering werkt altijd tijdens het rijden zonder de aanhanger.
Mijn monteur en twee dealers kunnen het niet oplossen. Zelfs FCA heeft geen idee wat het zou kunnen zijn.

Ik heb mijn compressor en ventielblok vervangen. Getest op lekken, maar kon er geen vinden.
De dealers en mijn monteur wijzen naar mijn luchtvering-regeleenheid, maar ze zijn er niet zeker van of dat het probleem is, dus ze willen niet zomaar onderdelen vervangen.

Iemand een idee???

TIA, Matthias

Het zakt aan de passagierskant als het geparkeerd staat, maar niet altijd. Vrachtwagen houdt de passagierskant niet vast (gebeurt ook niet altijd) tijdens het slepen van mijn caravan. Het gewicht van de aanhangwagen is 660 lbs. Vering werkt altijd tijdens het rijden zonder de aanhanger.
Mijn monteur en twee dealers kunnen het niet uitzoeken. Zelfs FCA heeft geen idee wat het zou kunnen zijn.

Ik heb mijn compressor en kleppenblok vervangen. Getest op lekken, maar kon er geen vinden.
De dealers en mijn monteur wijzen naar mijn luchtvering-regeleenheid, maar ze zijn er niet zeker van of het het probleem is, dus ze willen er niet zomaar onderdelen op gooien.

Iemand een idee???

TIA, Matthias
Ik zou willen voorstellen dat u een lek heeft in de vouwen van de luchtblaas. De rubberachtige stof zal zichzelf in wezen afdichten langs de vouw wanneer het voertuig stilstaat, daarom kunnen ze het lek niet vinden. Deze zelfdichtende factor is ook de oorzaak van de intermitterende aard van wanneer de zijkant zakt.

Het systeem staat ook onder druk omdat de kleine compressor de make-up lucht niet op de 170 psi kan krijgen die nodig is om normaal te functioneren.
Speldenpriklekken langs de blaasvouwen komen zeer vaak voor. Hier buigt het materiaal altijd en scheurt uiteindelijk door de spanning.

Als u een meter aansluit op de oplaadpunten van het reservoir, zou ik erg verrast zijn als u meer dan 110 psi zou krijgen.

Zodra ze stoppen met het lezen van de Mopar Tech Authority-handleiding en daadwerkelijk een aantal van deze versleten ophangingscomponenten openen, zal het allemaal logisch zijn, maar tot die tijd is het zeker niet intuĂŻtief.

Discussion starter · #105 ·
Het zakt aan de passagierskant als het geparkeerd staat, maar niet altijd. De truck houdt de passagierskant niet vast (gebeurt ook niet altijd) tijdens het slepen van mijn caravan. Het gewicht van de aanhangertong is 660 lbs. De vering werkt altijd tijdens het rijden zonder de aanhanger.
Mijn monteur en twee dealers kunnen het niet oplossen. Zelfs FCA heeft geen idee wat het zou kunnen zijn.

Ik heb mijn compressor en kleppenblok vervangen. Getest op lekken, maar kon er geen vinden.
De dealers en mijn monteur wijzen naar mijn luchtvering-regeleenheid, maar ze zijn er niet zeker van of het het probleem is, dus ze willen er niet zomaar onderdelen op gooien.

Iemand een idee???

TIA, Matthias
Ik had hetzelfde en de poster hierboven slaat de spijker op de kop. Het eindigt met kleine lekken die zichzelf afdichten, afhankelijk van de temperatuur en de omstandigheden. Gelukkig was mijn dealer geweldig en heeft hij eerst de 2 achterste balgen onder garantie vervangen, en kort daarna de voorste om dezelfde reden. Ze schuimen ze gewoon op en voeren een lektest uit. Beide keren werd de schuldige gevonden.

Ik hield van de luchtvering op de RAM, maar voor mij kwam ik tot de conclusie dat het geweldig was om het te hebben. Geen garantie hebben als ze ouder worden, is niet geweldig.

Verzonden vanaf mijn SM-G981W met Tapatalk

uggghhhh...dat klinkt vreselijk duur. Net gekeken op moparpartscanada.ca en een achterveer kost 656CAD en een voorveer 1.614CAD. Weet niet of het de voor- of achterveer is die lekt, als die al lekt.

Ik ben ruim voorbij mijn garantie met meer dan 221.000 km en ik vraag me af of ik een luchtvering delete kit moet nemen voor ongeveer 2400CAD en er klaar mee ben. Een paar maanden geleden heb ik al een nieuwe compressor geplaatst voor 1.800CAD.

Heel erg bedankt voor je antwoorden!
Ik ben het eens met de delete. De gemiddelde levensverwachting is ruimschoots gehaald bij 220.000 km.

Tenzij je het luchtvering reparatie/vernieuwingswerk zelf kunt doen, is de meest kosteneffectieve aanpak om te deleten.

Zorg goed voor jezelf.

Trouwens, ik heb ook meer dan 220K en heb mijn systeem gerepareerd. Het is niet moeilijk, maar vereist wel wat voorkennis van het draaien van sleutels. Op een schaal van 1 tot 5 is het ongeveer een 3 in moeilijkheidsgraad. Het is mogelijk om betere Arnott aftermarket onderdelen te krijgen voor ongeveer de helft van wat Mopar rekent en als je echt je best doet en dan de truck meteen verkoopt, Chinese knockoffs voor ongeveer 1/4.

Ik ben niet bang om een ​​sleutel te draaien. Het is soms lastig, maar ik krijg het voor elkaar. Heb onlangs mijn wielnaaf, kogelgewrichten en remmen aan de voorkant gedaan. Wat ik niet heb, is de computer die je nodig hebt om alle tests uit te voeren of parameters te resetten/toe te voegen na het wijzigen van iets aan de luchtvering. Ik heb ook geen stikstof om het systeem te vullen.

Bedankt voor je advies. Zeer gewaardeerd.

Ik wil een thread starten over de fabrieksmatige luchtvering, omdat het erop lijkt dat velen er problemen mee hebben gehad bij koud weer, inclusief ikzelf. Dit is mijn 3e winter en ik heb eerst de doorgebrande zekering ervaren en daarna situaties waarin de vering niet werkt. Ik heb een uitgebreide garantie en heb hem naar de dealer gebracht en hun antwoord is dat ze gewoon de Air Supply Unit (ASU) zullen vervangen.

Er lijkt niet veel technische informatie over te zijn en er is veel verkeerde informatie over geplaatst, dus hier gaan we....

Ik heb een Foxwell Tool met de Chrysler-specifieke add-on, zodat ik toegang heb tot de Air Suspension-module om codes, statistieken te bekijken en tests uit te voeren. Dit is wat ik tot nu toe begrijp, en als iemand items wil corrigeren, voel je dan vrij om suggesties te doen:

1. Allereerst. De Air Ride Suspension is ontworpen als een afgesloten met stikstof gevuld systeem en heeft niet de mogelijkheid om buitenlucht binnen te halen, tenzij dit wordt bevolen met de vulpoort en procedure. Het wordt vervaardigd door Continental Automotive.
2. Het systeem heeft de mogelijkheid om naar de atmosfeer te ontluchten met de ontluchting in het gebied van de rechter achterlicht. Het is onduidelijk welke opdrachten dit laten plaatsvinden, maar er zijn testprocedures om elke balg naar de atmosfeer te ontluchten en ik denk dat als uw ASU is vergrendeld en u de transportmodus inschakelt, u naar de atmosfeer ontlucht.
3. Er zijn 2 tanks (Reservoir High/Low), de ASU, Air Suspension Control Module (ASCM), Balgen en Niveausensoren.
4. De ASU bevat de luchtdroger, compressor, uitlaatklep, kleppenblok, druksensor en temperatuursensor.
5. Er zijn talloze revisies geweest van de ASU om problemen met koude temperaturen aan te pakken. De laatste was eind 2016 en omvatte wijzigingen aan componenten om blokkering van de compressorkop te voorkomen als gevolg van ongelijke uitzetting en samentrekking van materialen. (Mijn dealer vertelt me dat er een nieuwe, aankomende revisie van de besturingsmodule is om de problemen met het doorbranden van de zekering op te lossen).
6. De unit moet een luchtmassaberekening uitvoeren om hem in werking te stellen wanneer u testprocedures gebruikt. (Plantmodus). Deze luchtmassaberekening is nodig omdat de stikstof op elk moment door de componenten wordt verspreid, dus er moet een echte berekening komen van hoeveel stikstof het systeem in het systeem heeft. Dit gebeurt door de druk van elke balg, tank en het reservoir te controleren. Het reservoir wordt bij nieuwigheid op 175 PSI gebracht en nogmaals, het heeft de mogelijkheid om vele ontluchtingen naar de atmosfeer te weerstaan voordat het punt wordt bereikt waarop de luchtmassa onvoldoende is voor het systeem om te functioneren.

Vanuit een probleemperspectief lijkt het systeem 2 niveaus van codes te hebben:

Geel - "Service Air Suspension" of "Ride Height Not Permitted" - Het systeem heeft druk, maar de ASU heeft een code of de ASU reageert, maar kan de functie niet uitvoeren. Het zal geel zijn, de airbags zijn opgeblazen en binnen een bepaald niveau of hoogte.
Rood - "Service Air Suspension Now" - De ASU reageert helemaal niet, het systeem heeft lage of geen druk, een of meer balgen hebben geen druk of onder de normale rijhoogte of differentieel.

Bij het bekijken van problemen lijken deze te worden opgesplitst in:

Systeemlek - Er is een lek naar de tank of de atmosfeer.
ASU- of ASCM-fout of bevroren - De ASU of ASCM reageert niet of kan de opdracht niet voltooien.

Kortom, als uw vrachtwagen op de bump stops staat, heeft u een lek. Als het lek naar de atmosfeer gaat, raakt uw vrachtwagen op een bepaald moment de stikstof in het reservoir op en krijgt u een rode code. Als de vrachtwagen min of meer waterpas staat en niet in de instapmodus staat, krijgt u een gele code. Er zijn echter omstandigheden die ertoe kunnen leiden dat uw tuck iets daalt na enorme temperatuurschommelingen, omdat de vrachtwagen een timer heeft wanneer hij wordt uitgeschakeld om de vrachtwagen waterpas te zetten. Eenmaal waterpas, zal hij de ASU niet laten draaien om hem waterpas te zetten totdat u de vrachtwagen start.

Als iemand iets wil toevoegen, voel je dan vrij.

Proost,
Er bevindt zich ook een luchtinlaatfilter in het gebied van het rechter achterlicht. Als het afgesloten is, waarom dan een luchtinlaat

Ik ben niet bekend met dit systeem, maar aangezien dit met koud weer te maken heeft, vraag ik me af of het systeem wat antivries voor luchtremmen zou verdragen? De antivries voor luchtremmen smeert en conditioneert ook kleppen en afdichtingen etc. Het werkt vrij goed op luchtsystemen.
Mijn probleem begint bij 30 graden Fahrenheit.

Dat zou veel zin hebben. Ik vermoed dat de gedachte is: “als het een gesloten systeem is, zou het geen vocht mogen bevatten. Zo ja, dan heeft het een lek.”

Ik heb een kleine hoeveelheid toegevoegd en het hielp wel, maar na verder onderzoek ontdekte ik dat veel o-ringmaterialen en veel kunststoffen en rubber op de lange termijn niet goed werken met remleiding-antivries. Omdat ik niet weet waar de o-ringen, de slangen en de rubberen luchtblazen van gemaakt zijn, heb ik besloten het systeem te spoelen om de antivries te verwijderen.

Het systeem zou zeker ontworpen kunnen worden om te werken met antivries en gewone perslucht. Het is echter een onderhoudsitem dat de gemiddelde eigenaar misschien niet wil of weet hoe hij ermee om moet gaan.
Kunt u de bron van uw onderzoek delen? Ik kan zeker geen informatie over het systeem vinden om een compatibiliteitsstudie uit te voeren.

Image
Ik wil ook graag beginnen met dankbaar te zijn voor deze thread.

Ik heb een truck uit 2016 met 134.000 mijl. Mijn probleem bestond erin dat de truck tot de bump stops zakte bij lichte belading (136 kg in de laadbak). Ik denk dat mijn ventielblok defect was, aangezien de dealer beweerde dat de truck geen lekken vertoonde. Ik woon ook in Zuid-Florida, dus mijn problemen houden geen verband met het koude weer.

Ik ben begonnen door de truck naar de dealer te brengen. Ze konden het probleem niet reproduceren, voornamelijk omdat ze de omstandigheden niet nabootsen (gewicht in de laadbak leggen en laten staan). Toch heb ik de compressor-eenheid (compressor + ventielblok) laten vervangen, maar ze hebben alleen de compressor vervangen. Het probleem bleef daarna bestaan.

Op dit punt heb ik me ingelezen over het probleem, inclusief deze thread, en besloten om de ventielblokvervanging zelf aan te pakken. Gezien de kilometers die ik met mijn truck had gereden, heb ik de aanbeveling van iemand opgevolgd en ook alle 4 de luchtveren vervangen.

Oorspronkelijk probleem opgelost! Truck zakt niet tot de bump stops bij belading! Maar!!!!! Op de een of andere manier heb ik een nieuw probleem gecreëerd tijdens de navulprocedure. Ik krijg een C15DA - Payload limit exceeded DTC. Ik denk dat ik het probleem heb gelokaliseerd.

Twee van mijn rijhoogtemetingen zijn abnormaal hoog (6000 mm bereik). Zie bijgevoegde foto. Ik heb de twee sensoren vervangen en ze geven nog steeds een hoge waarde aan. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb geprobeerd de regeleenheid te resetten met mijn Foxwell-tool, maar dat lost het probleem niet op. Ik bezit ook AlfaOBD. Ik heb een nieuwe regeleenheid besteld, maar ik dacht dat ik mijn eigen ervaring en probleem aan de thread zou toevoegen. Ik heb threads en video's gezien over mensen die de twee accupolen kortsluiten. Blijkbaar leegt dit de hold-up condensatoren van de regeleenheden, maar ik aarzel om dit te doen om geen ander probleem te creëren. Bedankt bij voorbaat.

View attachment 91063
Ik wil ook graag beginnen met dankbaar te zijn voor deze thread.

Ik heb een truck uit 2016 met 134.000 mijl. Mijn probleem bestond erin dat de truck tot aan de bump stops zakte bij lichte belading (300 lbs in de laadbak). Ik denk dat mijn kleppenblok defect was, aangezien de dealer beweerde dat de truck geen lekken vertoonde. Ik woon ook in Zuid-Florida, dus mijn problemen houden geen verband met het koude weer.

Ik ben begonnen door de truck naar de dealer te brengen. Ze konden het probleem niet reproduceren, voornamelijk omdat ze de omstandigheden niet opnieuw creëerden (gewicht toevoegen aan de laadbak en laten staan). Toch heb ik de compressor-eenheid (compressor + kleppenblok) laten vervangen, maar ze hebben alleen de compressor vervangen. Het probleem bleef daarna bestaan.

Op dit punt heb ik me ingelezen over het probleem, inclusief deze thread, en besloten om de kleppenblokvervanging zelf aan te pakken. Gezien de kilometers die ik op mijn truck had, heb ik de aanbeveling van iemand opgevolgd en ben ik ook alle 4 de luchtveren gaan vervangen.

Oorspronkelijk probleem opgelost! Truck zakt niet tot aan de bump stops bij belading! Maar!!!!! Op de een of andere manier heb ik een nieuw probleem gecreëerd tijdens de hervulprocedure. Ik krijg een C15DA - Payload limit exceeded DTC. Ik denk dat ik het probleem heb gelokaliseerd.

Twee van mijn rijhoogtemetingen zijn abnormaal hoog (6000 mm bereik). Zie bijgevoegde foto. Ik heb de twee sensoren vervangen en ze lezen nog steeds hoog. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb geprobeerd de regeleenheid te resetten met mijn Foxwell-tool, maar dat lost het probleem niet op. Ik ben ook in het bezit van AlfaOBD. Ik heb een nieuwe regeleenheid besteld, maar ik dacht dat ik mijn eigen ervaring en probleem aan de thread zou toevoegen. Ik heb threads en video's gezien over mensen die de twee accupolen kortsluiten. Blijkbaar leegt dit de hold-up condensatoren van de regeleenheden, maar ik aarzel om dit te doen om geen ander probleem te creëren. Bedankt bij voorbaat.
Hallo,

Ik heb deze thread gelezen voor aanwijzingen over hoe ik mijn luchtveringproblemen kan aanpakken en heb net je bericht gelezen.

De meting van 6492,3 mm moet onjuist zijn. Dat getal staat gelijk aan meer dan 6 meter! Ik ben 1,78 meter lang ... op geen enkele manier is de vering meer dan 6 meter! Geen hulp ben ik zeker van, maar ik wilde wat context geven bij de meting die je ziet.

Mijn vraag, hoe heb je de regeleenheid gereset met de Foxwell-tool?

Volgens mijn alfaobd-metingen heb ik twee foutcodes (C15A0 en C159F) en op basis van wat ik kan vinden (hier: Air Suspension Glitch with Ram) op deze codes moet ik "de ASCM herprogrammeren met de nieuwste software" ... natuurlijk heb ik geen idee hoe ik dat kan bereiken, misschien via de Foxwell-tool?

HĂ© jongens,

Blij om een informatief draadje over dit onderwerp te vinden. Na 5 jaar Canadese winters ben ik eindelijk de gevreesde problemen met de luchtvering van mijn truck gaan krijgen.

Er verscheen een bericht op mijn EVIC:
“Onmiddellijke service/reparatie luchtvering vereist”.

Gelukkig gooide de truck deze foutmelding terwijl hij op normale rijhoogte stond, dus ik heb geen probleem met de huidige rijeigenschappen. Wanneer ik echter op de consoleknoppen druk, verandert er niets en knipperen de kleine gele LED's niet. Ik rijd er nu al 4 dagen mee rond op normale rijhoogte zonder problemen.

Ik heb de 20A-, 40A-zekering en het luchtveringsrelais in de PDC gecontroleerd, die beide in orde zijn. De truck heeft geen doorzakken of overhellen aan een kant/hoek.

Ik heb de ASCM gescand met AlfaOBD en de codes op de foto gekregen. Ik heb ze gewist en de 2 terugslagventielcodes kwamen onmiddellijk terug, maar de rijhoogtedrukcode is de afgelopen 4 dagen niet meer teruggekomen.

Ik heb een foto van de codes en het AlfaOBD-logboek van ASCM bijgevoegd.

Image

Image

Image

Image

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hey jongens,

Blij om een ​​informatieve thread over dit onderwerp te vinden. Na 5 jaar Canadese winters ben ik eindelijk de gevreesde luchtveringproblemen op mijn truck gaan krijgen.

Er verscheen een bericht op mijn EVIC:
“Onmiddellijke service/reparatie van luchtvering vereist”.

Gelukkig gooide de truck deze fout in normale rijhoogte, dus ik heb geen probleem met de huidige rijeigenschappen. Wanneer ik echter op de consoleknoppen druk, verandert er niets en knipperen de kleine gele LED's niet. Ik rijd er nu 4 dagen mee in normale rijhoogte zonder problemen.

Ik heb de 20A-, 40A-zekering en het luchtveringsrelais in de PDC gecontroleerd, die beide in orde zijn. De truck heeft geen doorzakken of hellen aan een kant/hoek.

Ik heb de ASCM gescand met AlfaOBD en de codes op de foto gekregen. Ik heb ze gewist en de 2 terugslagklepcodes kwamen onmiddellijk terug, maar de rijhoogtedrukcode is de afgelopen 4 dagen niet meer teruggekomen.

Ik heb een foto van de codes en het AlfaOBD-logboek van ASCM bijgevoegd.

Image

Image

Image

Image

Een echt goede bron van informatie is een openbare Facebook-groep genaamd FCA RAM pick-up AIR Suspension Failures. De link is Войдите на Facebook

Uw reservoirdruk is aan de lage kant 7,96 bar en de compressor heeft buitenlucht aangezogen. De druk moet in de range van 150 tot 175 psi liggen en 7,96 bar is ongeveer 115 psi. Dit is functioneel maar niet optimaal. U zit voor alle intensieve doeleinden in de noodloop en de problemen zullen in de loop van de tijd toenemen.

U heeft een lek in uw systeem - hoogstwaarschijnlijk een of beide achterste balgen zo vroeg in het spel.

Repareer het of verwijder het. Hoewel, tenzij u garantie heeft of het zelf kunt repareren - Verwijderen is de beste optie.

Een echt goede bron van informatie is een openbare Facebook-groep genaamd Log in op Facebook

Uw reservoirdruk is aan de lage kant, 7,96 bar, en de compressor heeft buitenlucht aangezogen. De druk moet in de range van 150 tot 175 psi liggen en 7,96 bar is ongeveer 115 psi. Dit is functioneel maar niet optimaal. U zit in de noodloopmodus en de problemen zullen in de loop van de tijd verergeren.

U heeft een lek in uw systeem - hoogstwaarschijnlijk in een of beide achterste balgen, zo vroeg in het spel.

Repareer het of verwijder het. Tenzij u garantie heeft of het zelf kunt repareren - Verwijderen is de beste optie.
Perfect, zal even kijken. Ik ben van plan het zelf te repareren. Heb net een vacuĂĽmpomp, HVAC-slangen, een stikstofregelaar en een R-tank met stikstof besteld. Zou het verstandig zijn om dit tijdelijk te repareren door het systeem leeg te laten lopen en opnieuw te vullen? Of gewoon bijvullen? Als ik het leeg laat lopen, zou de compressor dan ĂĽberhaupt werken om de balgen opnieuw te vullen zonder te worden vervangen?

Mijn laatste scan toont ook een druk van 8,37 Bar. Nog steeds laag

Perfect, zal er naar kijken. Ik ben van plan het zelf te repareren. Net een vacuĂĽmpomp, HVAC-slangen, een stikstofregelaar en een R-tank met stikstof besteld. Zou het verstandig zijn om dit tijdelijk te repareren door het systeem af te tappen en opnieuw te vullen? Of gewoon bijvullen? Als ik aftap, zou de compressor dan ĂĽberhaupt werken om de zakken opnieuw te vullen zonder te worden vervangen?

Mijn laatste scan toont ook een druk van 8,37 Bar. Nog steeds laag

Ik denk dat het het beste is om het lek te repareren en vervolgens het systeem te spoelen. Er zal ongetwijfeld een kleine hoeveelheid vocht aanwezig zijn en dit kan problemen veroorzaken, vooral in een winterklimaat. De compressor "kan" werken om het systeem op ongeveer 115 psi te krijgen, maar hij zou alleen maar meer vocht aanzuigen.

Het opnieuw onder druk zetten van het systeem is niet het primaire doel van de compressor, die eigenlijk is ontworpen om de druk terug te voeren naar het reservoir, dat ongeveer 170-175 psi zou moeten zijn

Kunt u de bron van uw onderzoek delen? Ik kan zeker geen informatie over het systeem vinden om een compatibiliteitsstudie uit te voeren.
Mijn bronnen zijn de MOPAR Tech Authority-handleiding en een verscheidenheid aan blogs, berichten en groepen met betrekking tot luchtvering in het algemeen. Het is over drie jaar verzameld en ik kan geen definitieve informatie vinden om u naar te verwijzen.

De Mopar-handleiding is niet goed geschreven, maar is de enige OEM-bron van informatie. Het stelt bijvoorbeeld dat het systeem gesloten is. Dit is echter slechts gedeeltelijk waar. Een correcte uitspraak zou zijn dat het systeem werkt als een gesloten systeem totdat er een lek is, waarna de compressor aanvullende lucht aanzuigt om de functionaliteit te helpen behouden.

Ik ben het ermee eens dat het repareren van de lekkage van het grootste belang is. Zou het verstandig zijn om het systeem aan te vullen tot 175 PSI met meer stikstof en UV-kleurstof, zodat ik de lekkage snel kan detecteren?
Ik weet niet zeker hoe goed de kleurstof zou werken. Het kan me helpen gebieden te detecteren waar je zicht op hebt. Het kan ook zijn dat het niet genoeg verdampt om te kunnen reizen waar de lekken zich bevinden.

101 - 120 of 151 Posts