RAM 1500 Diesel Forum banner

EOC Fase 2 tuning

3.2K views 14 replies 8 participants last post by  Kazimodo  
#1 ·
Op hun website staat alleen 40 en 60 PK tunes. Wat zijn de andere opties in hun Stage 2 tune? Hebben ze motorrem, hoog stationair toerental voor koud weer, etc. in de tune opgenomen? Ik ben van plan hun Stage 2 tune en trans tune te kopen. Ik krijg de egr stage 2 delete en dpf/scr delete van een andere leverancier. Bedankt!

#3 ·
Op hun website staat alleen 40 en 60 PK tunes.

Wat zijn de andere opties in hun Stage 2 tune?

Hebben ze motorremmen, hoog stationair toerental voor koud weer, etc. inbegrepen in de tune?

Ik ben van plan hun Stage 2 tune en trans tune te kopen.

Ik krijg de egr stage 2 delete en dpf/scr delete van een andere leverancier.

Bedankt!
Goedemorgen!
Heb je de Eoc stage 2 gekregen?
Ik ben geĂŻnteresseerd, want ik heb net een gen 3 in mijn 2014 geplaatst... en een stage 2 van Eoc besteld...
Art Krause

#4 ·
Op hun website staat alleen 40 en 60 PK tunes.

Wat zijn de andere opties in hun Stage 2 tune?
U moet contact opnemen met EOC, zij zullen de juiste antwoorden op uw vragen hebben.

#5 ·
Vorige week mijn stage 2 ontvangen voor een 2014 ecodiesel. Besteld in november 2024, dus duurde 1 maand. De Alientech powergate4 schrijft niet in de tune. Heeft het motorlampje of sensoren niet uitgeschakeld. Wacht om iets te horen van EOC performance. Ik weet niet zeker of ik nog veel langer kan wachten met uitlaatgassen die via de opgebouwde roet in mijn cabine komen.

#6 ·
Welkom op de site.
Gast, je moet het "motormanagementlampje of de sensor" repareren VOORDAT je probeert je nieuwe tune naar de ECM te flashen.
Bel EOC voor aanwijzingen, maar als ik het goed heb gelezen, beantwoorden ze alleen telefoontjes van lokale nummers, je moet ze misschien e-mailen en ze je telefoonnummer geven zodat ze JOU kunnen bellen.
SALES@EOCPERFORMANCE.COM

#7 ·
Welkom op de site.
Dude, je moet het "motorlampje of sensor" repareren VOORDAT je probeert je nieuwe tune naar de ECM te flashen.
bel EOC voor aanwijzingen, maar als ik het goed heb gelezen, beantwoorden ze alleen telefoontjes van lokale nummers, je moet ze misschien e-mailen
en ze je telefoonnummer geven zodat ze JOU kunnen bellen.
SALES@EOCPERFORMANCE.COM
Hoi Kaz... Yup..alles wat ik heb opgepikt van veel verschillende tuners...ze willen allemaal geen codes voordat ze proberen te reflashen...Hoop dat het goed met je gaat Art K

#10 ·
Als uw foutcodes betrekking hebben op sensoren die zijn verwijderd toen u de DPF en SCR verwijderde, gaan ze misschien weg na het benodigde aantal kilometers of startcycli, ik zou EOC vertrouwen ALS ze het u vertelden.
Ze hebben allemaal betrekking op sensoren, ja. Ik had bevestigingsmails van EOC performance dat ze zouden verdwijnen en dat ik geen fouten hoefde te wissen voordat ik ging tunen. Toch gaat de tune niet door en nu staat er op het display "service DEF system" en "het voertuig start niet opnieuw in 320 km". Dit betekent dus echt dat het niet is gelukt en dat ik de pineut ben. Niet blij mee, maar EOC performance heeft goed gecommuniceerd, ondanks alle goede dingen over hen is dit een groot probleem. Ik denk dat ze een onervaren persoon hebben op de support-e-mails die niet kan begrijpen wat ik ze vertel of zoiets. Ze hebben het probleem gisteren geëscaleerd naar de manager, maar ik moet het hele weekend wachten om dit op te lossen. Zie e-mails hieronder als u nieuwsgierig bent.
Image

Image

#12 ·
Als ons goede dingen overkomen.... Mijn enige ervaring is met de eoc stage 2. en trans tune. De daadwerkelijke unit is uiteraard 1e klas, zware kabel, aanzienlijke hoeveelheid elektronische unit. De installatie is gedaan door mijn go-to tech... die niet bekend was met deze tune. Support was geweldig..1e uit Italië, daarna van de Amerikaanse bouwer van de elektronica, eoc reageerde ook erg snel - eigenlijk ongeveer 10 minuten tijdens werktijden. Tune draait - rijdt geweldig MAAR ik heb geen ervaring met de eco, dus zal commentaar geven nadat ik er 2-3k mijl mee heb gereden. Eoc was geweldig op tune EN ss uitlaat. Art Krause

#14 · (Edited)
Ik heb een tune van EOC op mijn 15 Ram Eco. De eerste tune die ik van hen kreeg, was een stage 1 met trans tune. Ik kreeg dit omdat ik een DEF Quality not met code no start kreeg in hoeveel km dan ook. Ik bracht de truck naar de dealer, ze leegden en vulden de DEF, probeerden de code te wissen en vertelden me dat deze na een paar cycli zou verdwijnen. Hij verdween niet, heen en weer met de dealer een paar keer en toen zei ik **** it, nam contact op met EOC. Kreeg de tune van hen, installeerde hem, codes weg, perfect. Vervolgens heb ik de tune geĂĽpgraded en de EGR volledig verwijderd. Heb er 4 jaar mee gereden en het was het allerbeste. Toen kreeg ik een heleboel codes met betrekking tot het DFP en het uitlaatsysteem. Kreeg de stage 2 upgrade en de delete pipes van hen, geĂŻnstalleerd en codes weg. Geweldig sindsdien. EOC is geweldig geweest, geen problemen voor mij. Beide keren had ik codes en problemen en ze waren daarna weg. De gebruikte tuner was Powergate3. Voor mij klinkt het alsof uw bestanden de ECU niet herschrijven.

#15 · (Edited)
Ik heb een tune van EOC op mijn 15 Ram Eco. De eerste tune die ik van hen kreeg, was een stage 1 met trans tune. Ik kreeg dit omdat ik een DEF Quality not met code no start had in hoeveel km's dan ook....
Grappig, je zegt dat je een 2015 hebt, 2014 en 2015 hebben geen DEF quality sensor in de DEF tank
Ik gok dat je eerst de verkeerde tune hebt gekregen.