RAM 1500 Diesel Forum banner

Officiële Alfaobd-thread

1 reading
117K views 145 replies 55 participants last post by  Hammer  
#1 ·
Ik ben dit draadje begonnen in de hoop dat we hierop kunnen voortbouwen en onze eigen FAQ en sectie voor applicatiehulp kunnen creëren die specifiek is voor onze 3.0L dieselmotor.

AlfaOBD is software voor de diagnose van FCA-groep auto's. Fiat/Alfa Romeo/Lancia auto's geproduceerd in 1994-2017, en Chrysler/Dodge/Ram/Jeep auto's van modeljaren 2005-2017 worden ondersteund. Hoewel de software primair gericht is op autobezitters, biedt het veel van de functies van professionele scanners.

Modeljaren vanaf 2018 worden momenteel ook volledig ondersteund met behulp van een bypass-module. Persoonlijk heb ik een 2014 Ram Eco Diesel, dus ik heb geen behoefte aan een bypass-module. Het zou geweldig zijn als degenen die ondersteunde voertuigen hebben in de modeljaren vanaf 2018 ook zouden kunnen posten over hun ervaringen met het gebruik van een bypass-module.

AlfaOBD ondersteunt native Electronic Control Units geïnstalleerd in FCA-groep auto's. Native support onderscheidt AlfaOBD van veel andere diagnostische applicaties die OBD II generieke ondersteuning bieden, beperkt tot motor- en transmissiemodules. De applicatiesuite is krachtig en geeft de gebruiker controle over veel van dezelfde functies in de professionele WiTech II-tool die de meeste Ram-dealers gebruiken.

AlfaOBD wordt ondersteund op Windows PC en Android apparaten. De officiële website van Alfaobd is: AlfaOBD

#2 ·
Bandenmaat instellen met AlfaOBD.

Ik vond deze link via een Google-zoekopdracht. De instructies lijken me legitiem.

#4 ·
Blijkbaar werken de OBDLink LX, MX of de nieuwe MX+ het beste.

De MX en MX+ hebben toegang tot meer functies. De LX lijkt te werken voor de meeste BCM-zaken en andere modules.

Meer informatie over de ondersteunde lezers staat op de AlfaOBD-homepage.

#8 ·
Blijkbaar werken de OBDLink LX, MX of de nieuwe MX+ het beste.

De MX en MX+ hebben toegang tot meer functies. De LX lijkt te werken voor de meeste BCM-zaken en andere modules.

Meer informatie over de ondersteunde lezers staat op de AlfaOBD-homepage.
Ik was specifiek op zoek naar iets dat een geforceerde re-gen kan doen. Ik denk niet dat de MX dat kan.
Tenminste, ik heb het nooit gezien toen ik er een gebruikte.

#7 ·
De vrachtwagens uit 2018 hebben een soort firewall, waar extra spullen nodig zijn om toegang te krijgen tot de computers van de vrachtwagen.
Iemand anders kan hier verder op ingaan, ((het toevoegen van de zAuto-bypass. Niet de zAuto dubbele bypass. De bypass-module wordt netjes geïnstalleerd onder de uconnect direct bij de SGW-module.))
..
Alles wat ik heb is bericht #149 tot #154 in deze thread: https://www.ram1500diesel.com/forum/ram-1500-diesel-tuning/59846-bcm-programming-8.html

#10 ·
Ik heb de MX en draai Alfa op mijn Samsung-tablet. Ik geloof dat ik de hele suite kan zien. Mijn probleem is dat ik niet weet wat ik niet weet. Mijn vrachtwagen is uit 2017, maar als ik hem aansluit, wordt hij weergegeven als 2016. Het is een vroege 17, dus dat kan dat verklaren. Navigeren door de menu's is moeilijk geweest en ik hoop dat degenen met meer ervaring hun kennis zullen delen.

#12 ·
Waarom zou de Bluetooth OBD2-adapter beperken wat je ziet in de AlfaOBD-app? Als het synchroniseert, zou je volledige functionaliteit moeten hebben.
Omdat de pin-outs op de adapters verschillend kunnen zijn. Er is een standaardprotocol voor bepaalde pinnen. Ik geloof dat alle OBD2-compatibele lezers deze standaard zouden moeten volgen. Dat maakt basisfunctionaliteit mogelijk.

Hoe de rest van de pinnen zijn bedraad, bepaalt of ze meer dan één CAN-bus en K-lijnen kunnen lezen.

De AlfaOBD-website heeft hier meer informatie over.

http://www.alfaobd.com/AlfaOBD_Android_Help.pdf

#14 ·
Ik heb een lijst bijgehouden van instellingen en wijzigingen die ik en anderen met AlfaOBD hebben gedaan. Het is een beetje lang geworden, maar het kan anderen helpen. Hier is het:

View attachment JFJs AlfaOBD Instructions.pdf

#18 ·
Heeft iemand AlfaOBD op een laptop gebruikt? Ik neem hem overal mee naartoe en zou liever mijn laptop gebruiken. Hij maakt echter niet meteen verbinding. Ik heb een vooraf geactiveerde sleutel, maar als ik een Android-apparaat moet gebruiken, wacht ik en probeer ik mijn sleutel in te ruilen voor een Android-sleutel.

#19 ·
Heeft iemand AlfaOBD op een laptop gebruikt? Ik neem hem overal mee naartoe en zou liever mijn laptop gebruiken. Hij maakt echter niet meteen verbinding. Ik heb een vooraf geactiveerde sleutel, maar als ik een Android-apparaat moet gebruiken, wacht ik en probeer ik mijn sleutel in te ruilen voor een Android-sleutel.
Ik gebruik AlfaOBD op een SurfacePro met Windows 10. Geen klachten hier.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#21 ·
View attachment 78758

Wie weet wat ik verkeerd doe? Ik heb OBDWiz zover gekregen dat het verbinding maakt met de truck, maar AlfaObd niet. Ik gebruik een MX+, en ik denk dat ik Johns instructies heb gevolgd. Het is versie 2.0.6.6
Is OBDWiz pc-gebaseerd? Zo ja, kijk dan of je de verbindingsinstellingen erin kunt vinden en vergelijk ze met AlfaOBD.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#23 ·
Blij dat je het hebt opgelost.

Eén ding dat ik heb geleerd met betrekking tot de connectiviteit met de truck, is dat het helpt om alle andere apps die je mogelijk met de truck hebt gebruikt, zoals Torque Pro, 'te stoppen'. Simpelweg de app sluiten lijkt niet genoeg te zijn.

Weet iemand hoe je de SRT-schermen op het dashboard en 8.4 kunt inschakelen?

#24 ·
Ik heb een 2017 EcoD, of dat dacht ik tenminste. Elke keer als ik AlfaOBD aansluit en opstart, lijkt het voertuig dat het identificeert een 2016 te zijn. Er staat geen 2017 in enig menu. Heb ik echt een 2016 die door de fabriek als een 2017 is gemarkeerd? Zou dit betekenen dat ik in aanmerking kom voor het schikkingsgeld voor modellen uit 2014-2016? Moet ik me zorgen maken?
CanyonMan

#25 ·
Ik heb een 2017 EcoD, of dat dacht ik tenminste. Elke keer als ik AlfaOBD aansluit en opstart, lijkt het voertuig dat het identificeert een 2016 te zijn. Er staat geen 2017 in enig menu. Heb ik echt een 2016 die door de fabriek als een 2017 is gemarkeerd? Zou dit betekenen dat ik in aanmerking kom voor het schikkingsgeld voor modellen uit 2014-2016? Moet ik me zorgen maken?
CanyonMan
Je hebt een 2017. Het is de Alpha die gewoon als 2016 wordt weergegeven

#27 ·
Ik heb een '18 dus ik zal uiteraard de OBD-bypass nodig hebben, maar weet iemand of ik Alpha OBD kan gebruiken om de TPMS-eenheden naar PSI te veranderen, maar toch al mijn andere eenheden zoals snelheid en temperatuur in metrische eenheden kan houden?

#28 ·
Ik heb een '18, dus ik zal uiteraard de OBD-bypass nodig hebben, maar weet iemand of ik Alpha OBD kan gebruiken om de TPMS-eenheden naar PSI te veranderen, maar toch al mijn andere eenheden zoals snelheid en temperatuur in metrische eenheden kan houden?
Niet dat ik kan vinden. De instrumentenpaneelcontroller heeft één optie voor VS of metrisch. De bandencontroller heeft geen optie voor VS of metrisch.

#30 ·
Mijn scherm toont de bandenspanning in KPa, en in het Frans, er moeten een paar mogelijkheden in de software zijn, maar, betekent niet dat ik zou proberen te rommelen met meerdere verschillende displays, voor verschillende items, die Alfa OBD-tool is krachtig, en zoals sommigen al hebben gemerkt, zou je jezelf er onvoorzichtig mee in een hoek kunnen manoeuvreren, veel succes, en als je het aandurft om het te doen en succes hebt, hoop ik dat je je stappen rapporteert zodat anderen ze kunnen volgen.

Attachments

#33 ·
Mijn scherm toont de bandenspanning in KPa en in het Frans, er moeten een paar mogelijkheden in de software zijn, maar,
betekent niet dat ik zou proberen te rommelen met meerdere verschillende displays,
voor verschillende items, die Alfa OBD-tool is krachtig, en zoals sommigen al hebben opgemerkt,
kun je jezelf onvoorzichtig in een hoek manoeuvreren, veel succes, en als je het aandurft om het te doen en succes hebt
Ik hoop dat je je stappen zult rapporteren zodat anderen ze kunnen volgen.
Ik weet niet zeker van welk jaar je ED is, maar je kunt die instellingen wijzigen via het display. Ze zijn moeilijk te vinden, maar ik weet zeker dat ze ergens onder de instellingen staan, want ik heb ze gewijzigd tijdens een recente reis naar Canada, enz. Je kunt de instrumentinstellingen wijzigen via de bedieningselementen op het stuur.

#32 ·
Ik heb een vakman. Ik kon de globale ramen activeren om de voorruiten met de afstandsbediening naar beneden te rollen en ik heb de bandenmaat veranderd om de snelheidsmeter aan te passen, omdat ik net iets smallere banden heb gemonteerd (gratis en ze grijpen geweldig in vergelijking met de standaardbanden) en het was 4 mph te veel.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen om de ramen met de afstandsbediening naar beneden te doen?

#38 ·
Aangezien het 50 jaar geleden was dat we een man op de maan zetten, WAAROM werkt alfaOBD niet op iPhones? Ik gok dat de software-engineers niet zo slim zijn als ze ons willen laten denken OF dat de mensen van alfaOBD een hekel hebben aan Apple-apparaten en ze niet zullen ondersteunen.

#39 ·
WAAROM werkt alfaOBD niet op iPhones? Ik gok dat de software-engineers niet zo slim zijn als ze ons willen laten geloven OF dat de mensen van alfaOBD een hekel hebben aan Apple-apparaten en ze niet zullen ondersteunen.
Het draait waarschijnlijk vooral om het gebrek aan ondersteuning van iOS voor seriële Bluetooth-communicatie. De app-ontwikkelaars willen of vinden het waarschijnlijk ook niet leuk om met Apple om te gaan in het softwaregoedkeuringsproces. De ontwikkelaars zouden waarschijnlijk een illegale app kunnen produceren om het seriële communicatieprobleem te omzeilen, maar deze zal niet in de App Store staan om er geld mee te verdienen.

#41 ·
PapaCap,
AlphaOBD heeft een Windows-versie voor uw computer. Of is het ook een Apple?

Ik kan begrijpen waarom AlfaOBD niet compatibel is met Apple. Met Apple is alles zo proprietair en het is hun manier of de snelweg. Ik betwijfel of Apple ooit een app als AlfaOBD zou goedkeuren die een systeem kan wijzigen.

Dat gezegd hebbende, ze maken wel een aantal geweldige producten, zij het allemaal veel te duur.

• Like
Reactions: Dieselfever
#42 ·
Ik snap je, maar ben nog steeds niet blij. Toen ik naar de duistere kant (Apple) ging, heb ik niet meer omgekeken. Ik was het zat dat elke fabrikant de ander de schuld gaf van problemen. Met mijn iPhone, iMac, iPad, Apple TV, Time Capsule en Apple Airport Express wijs ik gewoon op het probleem en, voilà, ze lossen het op. Hoewel alfaOBD leuk zou zijn, en ik het vandaag zou kopen als het verbinding kon maken met mijn iPhone, biedt het niets dat cruciaal is voor mijn behoeften en dat een Android-apparaat zou rechtvaardigen alleen om alfaOBD te hebben.

#43 ·
Ik heb een aanvraag gedaan bij alfaOBD over toekomstige mogelijkheden voor iPhone-gebruik en hun antwoord was: “iOS-versie staat al een tijdje in de planning, misschien tegen het midden van het jaar.” Hoopvol, maar ik hoef mijn adem niet in te houden.

• Like
Reactions: John Jensen